Najnowsze wiadomości

27 kwietnia 2024 1:46

Jak zbudować świetny kalendarz redakcyjny dla Twojego bloga



W końcu zacząłeś swój blog, i to idzie świetnie! Komentarze napływają, wiele osób zapisuje się do powiadomień, a Ty masz już ułożony stały tygodniowy harmonogram publikowania postów. Ale teraz trafiłeś na przeszkodę - trudno jest nadążyć za tematami, o których już pisałeś i tymi, o których powinieneś napisać w przyszłości.

Jak możesz utrzymać swoje tematy zorganizowane? Jak upewnić się, że zespół marketingowy jest zorganizowany i że tematy się nie powtarzają? Oto idealne rozwiązanie: zbudowanie kalendarza redakcyjnego!

Czym jest kalendarz redakcyjny?

Kalendarz redakcyjny to wizualna reprezentacja Twoich zadań związanych z content marketingiem, która opiera się na Twojej strategii blogowania. Ułatwia on zespołowi marketingowemu śledzenie pomysłów na posty na blogu, harmonogramów blogowania i tematów, które mogą mieć wpływ na kalendarz marketingu treści.

W przeciwieństwie do kalendarza treści, kalendarz redakcyjny patrzy na duży obraz, a następnie rozbija go na tematy i zagadnienia związane z treścią. Pomyśl o nim jak o planie dla wszystkich Twoich planów dotyczących treści.

Powiązane: Budowanie strategii treści na blogu

Jakie są najlepsze praktyki przy stosowaniu kalendarza redakcyjnego na blogu?

Ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że kalendarz redakcyjny jest zazwyczaj pracą w toku. Musisz go ciągle poprawiać, aż znajdziesz system, który działa dla Ciebie. Istnieją jednak aspekty, które zawsze powinieneś brać pod uwagę podczas tworzenia takiego kalendarza.

1. Częstotliwość publikacji

Twój kalendarz redakcyjny powinien odzwierciedlać to, jak często planujesz publikować treści (codziennie, co tydzień, co miesiąc). Stworzenie kalendarza wokół Twojego harmonogramu publikacji ułatwia jego wizualizację i rozbicie go na podstawie osi czasu.

2. Liczba użytkowników

Ile osób będzie korzystało z kalendarza redakcyjnego? Jeśli tworzysz go dla działu marketingu, zrób burzę mózgów i współpracuj z innymi użytkownikami. Powinieneś również wprowadzić zapis, aby interesariusze mogli w czasie rzeczywistym przekazywać informacje zwrotne na jego temat.

3. Rodzaj treści

Jeśli tworzysz więcej niż jeden rodzaj treści, musisz znaleźć wizualny sposób na ich rozróżnienie. Na przykład filmy z YouTube można oznaczyć kolorem czerwonym, posty z Facebooka - niebieskim, a posty z Instagrama - fioletowym.

4. Złożoność procesu tworzenia treści

Przez ile etapów przechodzi Twoja treść zanim zostanie opublikowana? Jeśli proces recenzji jest znaczący, upewnij się, że istnieje skuteczny sposób na rozróżnienie, które treści są na różnych etapach recenzji.

5. Format organizacji

Wybierz format, który jest zgodny z przepływem pracy i celami organizacyjnymi Twojego zespołu. Różne formaty obejmują:

  • Arkusze kalkulacyjne.
  • Tradycyjne kalendarze lub aplikacje kalendarzowe.
  • Aplikacje do zarządzania treścią.

Jak stworzyć kalendarz redakcyjny, który sprawdzi się na moim blogu?

Jeśli chodzi o kalendarze redakcyjne, nie można stosować jednego, uniwersalnego podejścia. Musisz stworzyć taki, który jest specyficzny dla potrzeb Twojej organizacji.

  1. Wymyślharmonogram blogowania - ustal, jak często będziesz pisać i upewnij się, że jest to spójne. Pisanie jednego bloga w miesiącu, konsekwentnie, jest o wiele lepiej niż pisanie trzech blogów w tygodniu i następujące po nim z suchym spell dwóch miesięcy.
  2. Zidentyfikuj swoją grupę docelową - zmapuj swojego idealnego klienta i etapy w lejku kupującego. To pomoże Ci określić rodzaj treści do napisania.
  3. Stwórz kategorie bloga - stwórz co najmniej pięć kategorii nisz, którymi interesuje się Twoja grupa docelowa. Powinny być one dość szerokie, ale specyficzne dla Twojej branży.
  4. Mapowanie treści - zidentyfikuj etapy podróży zakupowej buyer personas, aby upewnić się, że wszystkie etapy zostaną uwzględnione w ramach czasowych.
  5. Wymyślpomysły na wpisy na blogu - stwórz co najmniej dziesięć wpisów na podstawie stworzonych kategorii. Upewnij się, że są one pomocne dla Twoich klientów.
  6. Zaplanujwszystkie specjalne wydarzenia - dotyczy to świąt lub wydarzeń, w których będziesz uczestniczyć. Upewnij się, że wokół nich znajdzie się treść.
  7. Czas na stworzenie kalendarza - zorganizuj wszystkie powyższe informacje w wizualne ramy, które są łatwe do zrozumienia.

Niech kalendarz redakcyjny pracuje za Ciebie

Kalendarze redakcyjne sprawiają, że tworzenie treści jest niezwykle proste! Upewnij się, że śledzisz swój kalendarz i regularnie go aktualizujesz, aby nigdy nie zabrakło Ci treści. Chętnie pomożemy Ci stworzyć zmieniający się kalendarz redakcyjny. Skontaktuj się z nami już dziś!