Najnowsze wiadomości

2 grudnia 2024 23:25

14 sposobów na podniesienie poziomu gry eventowej dzięki najlepszym praktykom networkingowym



Można poczuć zmianę, kiedy to się dzieje - te magiczne momenty, kiedy wszystko wpada na swoje miejsce, a uczestnicy po prostu się łączą. To jak osiągnięcie stanu flow, kiedy atmosfera jest odpowiednia i wszyscy się łączą. I chociaż może się to wydawać magią, istnieją realne, sprawdzone sposoby, aby to osiągnąć.

To, w jaki sposób przygotujesz się do spotkania networkingowego, czyni różnicę między osiągnięciem tego wyższego poziomu a upadkiem na dno. Tutaj poznamy kilka genialnych pomysłów i najlepszych praktyk networkingowych, które zbliżą do siebie Twój zespół i uczestników spotkania. Jesteśmy prostymi istotami, które pragną połączenia, więc nie potrzeba wiele - wystarczy kilka przemyślanych podejść i odrobina kreatywności.

  • Porady dotyczące komunikacji
    • Wprowadzenie
    • Sztuka słuchania
    • Ogólna postawa
    • Przewodnik po pomysłach na networking
  • Jak się ubrać
    • Markowa odzież
    • Nie jest to zwykła plakietka z imieniem i nazwiskiem
    • Wizytówki z osobowością
  • Gry i przełamywanie lodów
    • Łowy na celowniku
    • Przekazywanie notatek
    • Ściana rozwiązań
    • Tablice poglądowe
    • Ściana Graffiti
    • Czas na ciekawostki
    • Strefa tylko dla sieci

Wskazówki dotyczące komunikacji

  • Porada 1: Wprowadzenie

    Trenerzy biznesu często pracują z profesjonalistami, aby pomóc im opanować sztukę przedstawiania się. Chociaż przedstawianie się jest prostą rzeczą, którą robisz przez całe życie, to właśnie w tym tkwi problem. Jesteśmy tak przyzwyczajeni do naszego imienia i firmy, że często wypowiadamy je zbyt szybko, często jak pytanie - a druga osoba nie ma szansy, by je poprawnie przyswoić. Spróbuj zwolnić do tempa, które dla Ciebie brzmi trochę śmiesznie, ale w rzeczywistości jest bardzo pomocne dla Twojego słuchacza. Daj sobie małą przerwę między nazwami i spraw, by były one najpierw pytaniem, gdy twój pitch idzie wyżej, a potem deklaratywnym zdaniem, by zakończyć nazwę.

  • Wskazówka 2: Aktywne słuchanie

    Kolejną niezwykle ważną umiejętnością komunikacyjną jest słuchanie. Kiedy skupiasz się i słuchasz innej osoby, możesz zadawać właściwe pytania i sprawić, że poczuje się wysłuchana. Odpowiedzi powinny być krótkie, abyś mógł przekierować rozmowę z powrotem w ich stronę. To prawda, że ludzie lubią mówić o sobie i swojej pracy, i to prawda, że często wychodzą z tego typu rozmów z poczuciem, że ktoś dobrze ich słuchał. Dodatkowo, uzyskasz bezcenne informacje o ich potrzebach i pochodzeniu.

  • Porada 3: Ogólna postawa

    Ważne jest również, aby być świadomym swojego ogólnego wrażenia. Zachowaj pozytywne nastawienie i nie odkładaj nikogo na bok. Ludzie zastanawiają się, czy kiedyś zrobisz to samo z nimi. Nie patrz na swój telefon! Zwróć też uwagę na swoje niewerbalne sygnały, takie jak krzyżowanie rąk czy zabawa włosami. Zamiast tego, możesz lepiej angażować ludzi poprzez odzwierciedlanie ich języka ciała i tonu, aby zbudować rapport.

  • Porada 4: Przewodnik po pomysłach dla networkerów

    Każde dobre wydarzenie zaczyna się od silnej komunikacji na długo przed datą poprzez e-maile, media społecznościowe, aktualizacje strony internetowej i inne. Możesz pójść o krok dalej i stworzyć przewodnik po sieci, szczególnie skierowany do osób, które po raz pierwszy są na spotkaniu. Daj im pomysły na to, jak zmaksymalizować ich networking, w tym kiedy (i gdzie) umówić się na spotkania podczas wydarzenia, co dodać do swoich profili, a nawet jakie świetne restauracje i zajęcia są w pobliżu.

Jak się ubrać?

  • Porada 5: Markowe ubrania

    Strój Twojego zespołu to kolejny sposób na nawiązanie dobrej współpracy. To szansa, aby nosić swoje serce na rękawie - lubprzynajmniej swoje logo. Dla zespołów organizujących wydarzenie, koszulki, smycze i inne elementy identyfikacyjne są dobrym sposobem na ułatwienie uczestnikom poruszania się po konferencji lub wydarzeniu, zwłaszcza jeśli są nowi i przytłoczeni. Znajdź sposób, aby włączyć do swojej garderoby kilka elementów promocyjnych - są one o wiele bardziej zapadające w pamięć niż typowy strój biznesowy.
  • Porada 6: Nie zwykła plakietka z imieniem i nazwiskiem

    To jest naprawdę co nosić ORAZ lodołamacz (patrz poniżej). I może to być o wiele więcej. Baw się swoim identyfikatorem. Jest to jedna z pierwszych rzeczy, które ludzie zauważą na Twój temat, więc jest to świetna okazja, aby zrobić niezapomniane pierwsze wrażenie. Możesz wyjść poza typowe ramy nazwy firmy i użyć jej jako prawdziwej maszyny do przełamywania lodów, wymieniając swoje hobby, ulubione miejsce na wakacje, miejsce skąd pochodzisz, imię zwierzęcia lub jakąkolwiek inną kolorową ciekawostkę, którą chciałbyś się podzielić. Mówiąc o kolorach, możesz oznaczyć kolorami identyfikator według ścieżki sesji, branży, roli w wydarzeniu i innych. Następnie spraw, by była jeszcze bardziej interesująca, nazywając kolorami improwizowane sesje przerywane lub nawet dodając na odwrocie kod rabatowy na lunch. Identyfikatory stają się trójwymiarowe.

  • Wskazówka 7: Wizytówki z osobowością

    Nie zostawiaj ich w domu! Wizytówki nigdy nie wyjdą z mody, nawet jeśli zmieni się ich format. Ludzie zawsze będą potrzebowali sposobu na zebranie informacji o innych uczestnikach lub prezenterach, a wizytówka jest najbardziej efektywnym sposobem, aby to zrobić. Jest to również doskonała mini-billboard dla Ciebie i Twojej firmy. Podobnie jak w przypadku imiennego identyfikatora, można się trochę pobawić i pomieszać informacje na wizytówce, dodając na przykład "VP of Fun" pod swoim tytułem lub integrując element projektu, który naprawdę się wyróżnia. Niedawno wizytówki zostały całkowicie unowocześnione dzięki POPL, cyfrowej wizytówce, którą można przyczepić do telefonu. Kiedy kogoś spotkasz, synchronizuje on Twoje dane kontaktowe z jego telefonem. Porozmawiajmy o robieniu wrażenia!

Powiązane: Studium przypadku: "Mieliśmy tylko jeden strzał".

Gry i lodołamacze

  • Wskazówka 8: Łowy na celowniku

    Tak jak wtedy, gdy byłeś mały, gry i lodołamacze, takie jak scavenger hunts, sprawiają, że wydarzenie jest magiczne. Niezależnie od tego, czy rozdajesz zespołom małe karteczki, czy używasz kodów QR jako wskazówek, ludzie uwielbiają dreszczyk emocji związany z pościgiem, który natychmiast łączy ich w zespół.

TOP TIP: Kup niestandardowe drukowane kubki z tematami związanymi z networkingiem, aby uczestnicy wybrali temat, o którym chcą rozmawiać, wybierając ten kubek!

Photo by @jordanmapes on Twitter
  • Wskazówka 9: Przekazywanie notatek

    Znów wracamy do szkoły podstawowej. Zostaw przy rejestracji szablony notatek dla uczestników. Podczas przerw w sesji mogą je sobie rozdawać. Dołącz pola na zabawne fakty, takie jak ich imię i nazwisko oraz informacje kontaktowe, ulubiona restauracja, projekt, nad którym pracują lub ostatnio przeczytana książka. Baw się dobrze, a oni też będą się bawić!
  • Wskazówka 10: Ściana rozwiązań

    To świetny sposób na zainspirowanie do nawiązania kontaktów. Uczestnicy mogą przypiąć karteczkę z danymi kontaktowymi, rolą zawodową i wyzwaniami do wielkiej "ściany rozwiązań", a inni uczestnicy mogą złapać osobę/osoby, z którymi chcieliby się połączyć, aby sprawdzić, czy są w stanie dostarczyć rozwiązania, które pomogą im odnieść sukces.
  • Wskazówka 11: Tablice z wizjami

    Powrót do zajęć plastycznych! Daj uczestnikom papier, czasopisma, markery, klej, nożyczki i wszystko, czego potrzebują, aby ożywić swoje zawodowe marzenia na tablicy wizji. Można je później wyeksponować, aby zainspirować więcej połączeń.
  • Wskazówka 12: Ściana graffiti

    Podobnie jak w przypadku tablicy wizji, uczestnicy mogą uwolnić swoją kreatywność na ścianie graffiti, gdzie mogą narysować słowo lub obraz, który ich reprezentuje. To zachęca do rozpoczęcia rozmowy.
  • Porada 13: Czas na ciekawostki

    Wyznacz czas na grę w ciekawostki, w której uczestnicy będą mogli mieszać się i rozmawiać w miłej atmosferze.
  • Porada 14: Strefa tylko dla sieci

    Nie musisz grać w trivia, aby nawiązać kontakty. Możesz po prostu wydzielić małą przestrzeń przeznaczoną na networking, gdzie napoje i jedzenie zbliżą ludzi.

Kiedy złamiesz kod na magię networkingu, sprawisz, że wydarzenie będzie jednym z tych, które zapamiętasz. W Ironmark jesteśmy tajną bronią Twojego wydarzenia. Od oznakowania wskazującego drogę, do oznakowania wielkoformatowego, do wizytówek, do kart do polowania na padlinę - niezależnie od tego, czego potrzebujesz, aby Twoje następne wydarzenie stało się sensacją sieciową, nasz zespół jest do Twojej dyspozycji.