Jakość fotoobrazów
18 sty 2019 - Fotoobrazy - baza wiedzy
8 października 2024 11:44
Twój biznes nie pozostaje niezmienny, podobnie jak kanały i narzędzia marketingowe, które mogą pomóc w osiągnięciu celów. Jeśli istnieje jedna stała w biznesie i marketingu, to jest nią zmiana.
Pomyśl o kilku znaczących trendach marketingowych, które osiągnęły dominację w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat:
Dobra wiadomość jest taka, że te trendy marketingowe umożliwiły stworzenie bardziej efektywnego paradygmatu marketingowego. Zła wiadomość jest taka, że litania dostępnych opcji może być na tyle przytłaczająca, że nawet najbardziej odpowiedzialni i wytrawni marketerzy nie mogą spać w nocy.
Największym wyzwaniem dla marketerów jest wiedzieć, które zmiany są ważne, a które nie. Jak zauważa Forbes:
"Z szybkością, z jaką współczesna technologia rośnie i ewoluuje, nie jest zaskoczeniem, że wszystko, co na niej polega, musi poruszać się w podobnie karkołomnym tempie. Marketing cyfrowy nie jest wyjątkiem. Z ciągłymi aktualizacjami, nowymi technikami i zmianami w algorytmach, cyfrowi marketerzy są często zdezorientowani, aby tylko nadążyć. Świadomość pojawiających się lub kontynuowanych trendów jest istotną częścią pozostawania na szczycie gry".
Każdego roku HubSpot stara się pomóc marketerom, identyfikując w swoim raporcie "State of Inbound" najważniejsze wyzwania, przed którymi stają. Wyzwania te zmieniają się nieco z roku na rok, ale od kilku lat pierwsza trójka pozostaje niezmienna:
Warto zauważyć, że dwa z tych wyzwań wskazują na niedobór dolarów marketingowych. Oznacza to, że marketerzy muszą wiedzieć, które strategie marketingowe mają największe szanse na uzyskanie widocznych wyników, a które są mniej ważne. Innymi słowy, trzeba wiedzieć, co jest gorące, bo robi to wielu innych marketerów, a co jest trendy, bo działa.
To, co będzie działać w nowym roku, nie jest definiowane przez marketerów - chodzi raczej o to, czego wymagają konsumenci. Konsumenci coraz częściej wymagają bardziej wartościowych, osobistych i angażujących doświadczeń cyfrowych. Trendy, które prawdopodobnie zdominują marketing cyfrowy w 2020 roku (te, które najprawdopodobniej zapewnią klientom doświadczenia, których pragną) obejmują następujące cztery:
Z czasem zmieniają się zachowania i oczekiwania konsumentów. Zmiany te mogą być subtelne, ale ich wpływ może być ogromny. Jednym z takich punktów zwrotnych było przejście z tradycyjnej do inboundowej praktyki marketingowej, będącej odpowiedzią na rosnącą frustrację konsumentów z powodu natrętnych, zazwyczaj niepomocnych reklam.
Strategie inbound marketingu mają na celu odzyskanie zaufania konsumentów. W dążeniu do odzyskania i utrzymania tego zaufania, coraz większa liczba przyszłościowych marek kładzie większy nacisk na doświadczenie klienta (CX), a w szczególności na uczynienie tego doświadczenia tak bezproblemowym, jak to tylko możliwe, po usunięciu typowych "zakłócaczy", które sprawiają, że interakcje z klientami są mniej płynne.
Firmy te dokładają wszelkich starań, aby ich marki dostarczały doświadczeń, które maksymalnie ułatwiają klientom interakcję z nimi. Ten nowy nacisk na bezproblemową CX będzie wymagał zarówno bardziej zniuansowanego pomiaru sposobów, w jakie konsumenci wchodzą w interakcje z firmami, jak i wyeliminowania wszelkich zakłóceń, które czynią te interakcje mniej przyjaznymi dla konsumentów.
Przez lata zarówno wirtualna, jak i rozszerzona rzeczywistość ugruntowały swoją pozycję w krajobrazie marketingowym, ale w 2020 roku zastosowania tych technologii wzrosną i zostaną znacznie udoskonalone. Narzędzia takie jak IKEA Place (które pozwalają potencjalnym nabywcom zobaczyć, jak meble będą wyglądać w ich domach) staną się bardziej powszechne, zwiększając zaangażowanie użytkowników i sprzedaż. Należy również spodziewać się gwałtownego wzrostu zastosowań rozszerzonej rzeczywistości, takich jak druk plakatów, stoiska targowe, demonstracje produktów i imprezy firmowe.
IKEA Place jest również przykładem innego ważnego trendu marketingowego: interaktywnych treści. Marketerzy rozumieją, że jeśli konsumenci mogą interaktywnie dostosować swoje doświadczenia, będą one lepsze od tych nieinteraktywnych, a zatem bardziej prawdopodobne jest, że zwiększą doświadczenie i zaangażowanie klienta, co doprowadzi do zwiększenia sprzedaży. Ponownie, przegięcie w praktyce marketingowej jest odzwierciedleniem preferencji konsumentów, przy czym ponad 90% konsumentów mówi firmom, że chcą więcej interaktywnych treści.
Każdy marketer wie, że potencjalni klienci chcą bardziej osobistego podejścia, takiego, które wie kim są i co lubią. Coraz więcej marketerów rozumie jednak, że zapewnienie tych osobistych doświadczeń jest funkcją użytecznych i dokładnych danych, niezależnie od tego, czy są one wykorzystywane do tworzenia bardziej spersonalizowanych wiadomości e-mail (na przykład tych, które uwzględniają zachowania konsumentów), czy też spersonalizowanych stron internetowych (takich jak te, które wykorzystują dynamiczną zawartość). Poza tym, personalizacja jest jednym z aspektów marketingu konwersacyjnego, kolejnego trendu, który będzie się nasilał w przyszłym roku.
Nie da się uniknąć nieuniknionych zmian w marketingu, w przyszłym roku i w przyszłości. Chociaż niuanse takich rzeczy jak rozszerzona rzeczywistość, marketing w mediach społecznościowych i interaktywne treści mogą być mylące, a nawet przytłaczające, istnieją doświadczone agencje marketingowe, których zadaniem jest bycie na bieżąco i informowanie, które mogą udzielić Ci porad, wskazówek i praktycznej pomocy, której potrzebujesz, aby odnieść sukces.
Aby dowiedzieć się więcej o sposobach, w jakie nasza kreatywność, tworzenie stron internetowych, usługi cyfrowe, drukowane i logistyczne pozwolą Twojej firmie utrzymać się na szczycie najnowszych trendów marketingowych - i odnieść sukces - skontaktuj się z nami już dziś.
© Copyright efotoobraz.pl 2019. All Rights Reserved.