Najnowsze wiadomości

25 kwietnia 2024 23:01

Słowa drukowane, które warto znać



Właściwe słowo we właściwym czasie może otworzyć każde drzwi. Jeśli chodzi o zlecenia druku, użycie właściwego słowa jest niezbędne, aby pokazać, że wiesz, o czym mówisz. Subtelna różnica między używaniem słów "papier" i "podłoże" wskazuje Twojemu partnerowi w druku, że to nie jest Twoje pierwsze rodeo.

Oto terminologia, której potrzebujesz, aby zrealizować swoje wizje dotyczące druku oraz zaoszczędzić czas i pieniądze w trakcie tego procesu.

Bądź gotowy na zamówienie

Twoja drukarnia będzie potrzebowała wielu informacji, więc najlepiej jest mieć te szczegóły przygotowane przed złożeniem zamówienia. Odnieś się do tej listy kontrolnej podczas czytania, aby złożyć zamówienie na druk:

  • Ilość (ile kopii?)
  • Całkowita liczba stron
  • Podłoże
  • Rozmiar
  • Określone kolory tuszu
  • Techniki wykończeniowe (np. tłoczenie)
  • Oprawa
  • Bleed
  • Plik graficzny
  • Informacje kontaktowe
  • Termin realizacji lub wymagana data

Użyj tych warunków

Twój dostawca może zadawać pytania. W takim przypadku nie pomoże Ci kiwanie głową i udawanie, że rozumiesz. Czytaj dalej, aby poznać terminy, których mogą użyć, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat Twojego zamówienia. Jeśli drukarnia nie wspomina o nich, należy poruszyć je samodzielnie, aby zapewnić jasną komunikację.

Podłoże

Podłoże to każdy materiał, na którym drukujesz. Może to dotyczyć kartonu, lekkiego papieru, a nawet czegoś bardziej kreatywnego, jak drewno. Uważaj, aby nie pomylić materiału papierowego z kartonowym.

Materiał kartkowy / papierowy

Materiałkartkowy to rodzaj grubszego papieru, takiego jak ten używany do produkcji kartek okolicznościowych. Materiał papierowy odnosi się po prostu do każdego rodzaju papieru, na którym chcesz drukować. Pamiętaj, aby określić, jaki rodzaj materiału papierowego lub papieru preferujesz dla swojego zamówienia. Będzie to obejmować kolor, wagę, a nawet wykończenie. Możesz nawet poprosić drukarnię o dodanie powłok, takich jak matowa i błyszcząca. Więcej opcji znajdziesz na poniższej liście.

Upiększanie

Jeśli znasz jakichś bajkopisarzy, słyszałeś o upiększaniu. W druku są to drobne szczegóły, które mogą wyróżnić Twoją sztukę. Zapytaj swoją drukarnię, jakie rodzaje upiększeń oferuje. Niektóre z popularnych detali to tłoczenia i folie lub tłoczenia (wypukłe wzory na podłożu).

Spady

Kiedy drukarnia pyta o spady, nie ma na myśli cięć papieru. Spady to obrazy lub słowa znajdujące się poza krawędziami podłoża. Czy chcesz mieć dodatkowe miejsce wokół krawędzi? W takim razie nie potrzebujesz spadów. Jeśli chcesz, aby kolor sięgał do samej krawędzi, poproś o spad. Nie martw się, to nie zaszkodzi, ale może kosztować dodatkowo. Upewnij się, że dostarczony przez Ciebie obraz jest o ⅛ cala większy niż wymiary podłoża.

Duży format / szeroki format / wielki format

Duży format (inaczej nazywany szerokim lub wielkim formatem) to nie tylko rozmiar. Bardzo duże prace drukarskie wymagają większych maszyn. Do drukowania dużych projektów, takich jak banery i plakaty na szerszej gamie materiałów, używa się różnych drukarek, w tym drukarek rolowych i płaskich. Jest to opcja, którą należy wybrać w przypadku specjalistycznych projektów o dużej powierzchni i materiałów takich jak drewno, szkło czy metal. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, obrazy w Twoim zamówieniu muszą być najwyższej jakości. Należy o tym pamiętać przy zamawianiu banerów lub dekoracji okiennych, ponieważ może to oznaczać inne koszty lub czas pracy.

Kolor spotowy

Kolorspotowy to dokładny kolor, który chcesz uzyskać w swoim zamówieniu. Jest to zazwyczaj liczba, która pełni rolę nazwy koloru. Jeśli dopasowujesz markę lub wizerunek, upewnij się, że zawierasz kolor spotowy, aby Twoje materiały marketingowe pasowały do siebie. Jeśli planujesz używać wielu jasnych kolorów, jaśniejszy papier pomoże Ci pokazać obrazy wyraźniej.

Oprawa

Tworząc dowolny rodzaj książki, musisz wybrać oprawę, która utrzyma strony razem. Spiralne wiązanie będzie druciane lub plastikowe pętle przyklejone przez otwory w papierze. Jest to najbardziej efektywne w przypadku dużych książek, podczas gdy szew siodłowy wiąże strony razem, aby wyglądały jakby były po prostu złożone. To działa dobrze dla broszur i podręczników z mniejszą ilością stron niż powieść.

Druk procesowy

Każdy druk jest procesem, ale druk proces owy odnosi się do dodawania warstw farby w celu stworzenia określonych efektów kolorystycznych. Jeśli zamawiasz druk cyfrowy lub offsetowy, możesz zdecydować się na popularny wariant czterokolorowy. Jednak zadania związane z drukiem czarno-białym nie wymagają tej wymyślnej techniki, więc możesz zrezygnować z dodatkowych kosztów.

Wybierz swój papier

Sam papier:

  • Papier do drukarek atramentowych jest produkowany specjalnie dla drukarek atramentowych.
  • Papier laserowy jest przeznaczony do stosowania w drukarkach laserowych.
  • Matowy ma płaskie wykończenie i jest zazwyczaj najtańszą opcją.
  • Jasny oznacza ilość światła, które papier odbija i jest mierzony w skali 0-100.
  • Błyszczący ma błyszczący połysk i jest droższą opcją.
  • Papier kartonowy jest gruby i kosztuje więcej, ale jest znacznie trudniejszy do przypadkowego pogniecenia.
  • Papier do CV jest grubszy niż papier i cieńszy niż kartka i często jest dostępny z teksturą.

Dodatkowa powłoka:

  • Lakier występuje w różnych teksturach i kolorach.
  • Powłoka wodna chroni przed odciskami palców i plamami.
  • UV pochodzi w różnych połysków lub połysk i chroni przed słońcem starzenia.
  • Nieprzezroczystość odnosi się do tego, jak wiele światła przechodzi z tyłu.

Rozmiar:

  • A1 jest największy, a A10 jest najmniejszy.
  • A4 to standardowy, najczęściej spotykany rozmiar papieru do drukarki (głównie rozmiar europejski, najbliższy 8,5" x 11").
  • C1-C10 jest używany do produkcji kopert.

Popularne gramatury papieru:

  • 16, 20, 24, 28, 32 i 36 funtów- Papier Bond jest używany do codziennego drukowania, a także do papieru firmowego i papeterii.
  • 50, 60, 70, 80 i 100 funtów - Papier tekstowy jest najczęściej używany w druku komercyjnym do takich produktów jak broszury, papier firmowy, papeteria itp.
  • 30-115 funtów - Papier książkowy obejmuje zarówno papiery powlekane, jak i niepowlekane o różnej grubości. Ten rodzaj papieru jest najczęściej używany do drukowania książek, broszur, magazynów, katalogów i plakatów.
  • 60-120 funtów - Papier okładkowy, nazywany również kartonem, jest gruby i sztywny. Papier okładkowy jest zwykle używany do druku wizytówek, zawieszek na drzwi, menu, zaproszeń, pocztówek, kart rabatowych itp.
  • 90, 110 i 140 funtów - Papier indeksowy ze względu na swoją sztywność jest najczęściej używany do kart indeksowych, pocztówek i folderów manilowych.
  • 100-200 funtów - Papier z metkami jest bardzo trwały i sztywny. Używa się go do produkcji znaków handlowych, namiotów stołowych, zawieszek na drzwi, pocztówek do wysyłki bezpośredniej itp.
Powiązane: Jaki jest ROI z wysokiej jakości wydruku

W razie wątpliwości zacznij od rozmiaru i koloru, a następnie poproś drukarza o zalecenia dotyczące grubości. Jeśli nie musisz być wybredny, możesz wybrać tańszą opcję, która nadal daje pożądany efekt. Jeśli Twój projekt ma bardzo konkretne potrzeby, jesteś teraz gotowy, aby zająć się każdym pięknym szczegółem w swoim zamówieniu. Skontaktuj się z firmą Ironmark już dziś, aby uzyskać fachowe porady i wyjątkową jakość wszystkich zamówień na druk. Mamy ekspertów od druku, którzy z przyjemnością będą z Tobą współpracować, aby uzyskać zamówienie, które chcesz.