Najnowsze wiadomości

20 kwietnia 2024 13:30

Wskazówki dotyczące wyboru papieru



Wpis gościnny autorstwa Elizabeth Bishop, starszego dyrektora ds. kluczowych klientów w Domtar, firmie z branży papierniczej, dostarczającej produkty papiernicze i papiery specjalne do druku komercyjnego, cyfrowego i wydawniczego. Czasami przewagę daje nie to, co mówisz, ale to, jak to mówisz. W mowie, może to być ton głosu, który ociepla słowa - lub je ochładza. W przypadku druku, papier, który wybierzesz, może wpłynąć na emocjonalną reakcję odbiorcy w takim samym stopniu, jak sama treść. Nośnik i przekaz Wybór odpowiedniego papieru to kreatywna decyzja podejmowana na styku nauki i sztuki drukarskiej - tam, gdzie medium i przekaz przenikają się wzajemnie. Podjęcie właściwej decyzji pozwoli Twoim klientom wyróżnić się na tle konkurencji dzięki drukowi. Wcześnie rozpocznij rozmowę o papierze Jako drukarz, opłaca się rozpocząć rozmowę na temat papieru tak wcześnie, jak to możliwe, aby pomóc klientowi znaleźć najlepszą opcję dla jego konkretnego zadania. Oczywiście zdarzają się sytuacje, w których klient dokładnie wie, czego chce, ale będzie wiele okazji, aby udowodnić swoją wartość jako partnera, a także drukarza, doradzając w zakresie zalet i wad dostępnych rodzajów papieru. Pierwsze zasady Pierwszym pytaniem, które należy zadać na początku każdego zlecenia druku, jest: Dlaczego to drukujesz? Co chcesz przez to powiedzieć i jaką reakcję chcesz wywołać? Czy ma to być reakcja emocjonalna, czy praktyczne działanie? Papier staje się wtedy jednym z wielu narzędzi kształtowania przekazu. A dzięki 850 rodzajom papieru w katalogu Xerox, istnieje wiele różnych sposobów na przekazanie tego, co chcesz powiedzieć. Drukuj z myślą o celu Jeśli wprowadzasz na rynek produkt o wysokiej wartości, zrozumiałe jest, że papier, którego używasz, powinien sprawiać wrażenie wysokiej klasy, premierowego. Ale nawet jeśli nie próbujesz zachęcić do natychmiastowego zakupu, nadal sprzedajesz obraz. Aby to osiągnąć, zacznij od średniej klasy, profesjonalnej linii papierów, które są nieco cięższe i jaśniejsze od papieru codziennego użytku. Aby jeszcze bardziej zróżnicować materiały marketingowe, warto sięgnąć po bardziej miękki papier satynowy lub powlekany. Wiele rodzajów papieru pochodzi częściowo lub w całości z recyklingu, co jest doskonałym rozwiązaniem dla klientów i odbiorców przyjaznych środowisku. Druk, który przetrwa Pozostaje jeszcze kwestia trwałości. Czy będzie to jednorazowy mailing, plakat na billboardzie, który musi wytrzymać działanie promieni słonecznych, dowód osobisty, który będzie mieszkał w portfelu przez rok, czy też mapa wojskowa, która musi przetrwać gorącą i zimną pogodę lub ekstremalną wilgotność? W Domtar, właśnie w tym momencie zaczynamy przyglądać się gamie papierów Xerox Revolution™. Są to wysoce wyspecjalizowane, syntetyczne rodzaje papieru, które są testowane w warunkach laboratoryjnych. Odtwarzamy warunki wysokiej i zerowej wilgotności, a także stosujemy komory bogate w tlen lub zimne, aby naprawdę wystawić papier na próbę. Następnie te odporne papiery są pakowane z optymalnymi ustawieniami, dzięki czemu drukarka wie, jak automatycznie skonfigurować je w celu uzyskania najlepszych wyników. Papier zwiększający produktywność Wstępnie załadowane ustawienia to tylko jeden z przykładów tego, jak wybór papieru może wpłynąć na przepływ pracy. Inne niestandardowe formaty, takie jak wstępnie perforowane podłoża, eliminują potrzebę czasochłonnego wykańczania po druku, które tradycyjnie wymagane jest w przypadku niektórych komunikatów rozliczeniowych. Z kolei papier syntetyczny może osiągnąć trwałość wymaganą w przypadku prostych kart identyfikacyjnych bez konieczności laminowania. To usprawnienie przepływu pracy jest ogromnym czynnikiem różnicującym w obiecującym obszarze wzrostu, w którym istnieje duże zapotrzebowanie na tego rodzaju druk ze strony organów rządowych i prywatnych stowarzyszeń członkowskich. Indywidualne podejście Papiery Premium wiążą się z wyższymi kosztami, więc nie dla wszystkich klientów wybór tych wysokiej klasy podłoży może być wykonalny. Zamiast tego, wysiłki można skierować tam, gdzie można uzyskać największe zyski. Na przykład, w tym celu można dokonać segmentacji zdrowej bazy danych klientów i stosować różne rodzaje papieru przy każdym kontakcie z różnymi grupami. Takie podejście zastosowała firma Xerox, aby pomóc drukarni w zdobyciu klientów dużej marki hotelowej, która chciała sprzedawać swoje nieruchomości w systemie timeshare swoim najbardziej lojalnym klientom. Zidentyfikowano dwa procent klientów i przeprowadzono kampanię, która zawierała spersonalizowane etui na karty, wysyłane pocztą z dyskiem USB w środku. Pendrive zawierał informacje o timesharingach wybranych specjalnie dla tych klientów-bohaterów. Personalizacja zmiennych danych i wybór materiałów oznaczały, że kampania wymagała większych inwestycji, ale 40-procentowy wskaźnik odpowiedzi udowodnił, że może się to opłacić. Kreatywny wybór Zadaniem dostawcy usług poligraficznych jest pomóc klientom w komunikacji z intencją. Pożądany rezultat będzie się różnił w zależności od kontekstu, ale w przypadku twardej sprzedaży lub delikatnej pielęgnacji, ostatecznym celem jest wywołanie reakcji. Coraz częściej drukarnie, przechodząc na oferowanie większej ilości usług marketingowych i stając się naprawdę cenionym partnerem, badają kreatywne sposoby angażowania odbiorców w kanałach i formatach cyfrowych. A lista nowych metod wciąż się wydłuża. To samo dotyczy druku. Zamień jeden papier na inny, a Twój przekaz się zmieni. Słowa może nie, ale przekazywane emocje tak. To właśnie tutaj kreatywne podejmowanie decyzji wpływa na szanse kampanii drukowanej na skuteczne zaangażowanie odbiorców. To tutaj spotykają się sztuka i nauka o produkcji poligraficznej. I to właśnie drukarnie powinny kierować rozmową.