Najnowsze wiadomości

15 sierpnia 2022 1:59

Studium przypadku: Zarządzanie marką "Senior Helpers



Utrzymanie spójności marki i obniżenie kosztów

Kiedy w 2007 roku firma Ironmark po raz pierwszy nawiązała współpracę z firmą Senior Helpers® z Baltimore, piętnaście lokalizacji było rozsianych po całym kraju. Zaledwie trzy lata później w Stanach Zjednoczonych działało 250 franczyz. Obecnie firma ma 350 lokalizacji i biura na całym świecie.

Wraz z tym gwałtownym rozwojem pojawiła się ogromna, pilna potrzeba spójnej komunikacji marketingowej, zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej. Ponieważ specjalnością Senior Helpers jest opieka nad seniorami, zaufanie ma kluczowe znaczenie. Bez spójnego przekazu marki, niezwykle trudno było zbudować silne relacje z osobami starszymi, nie wspominając już o ciągłym napływie próśb o druk od obecnych franczyzobiorców.

Powiązane: Jak zacząć korzystać z witryny sklepu internetowego?

Wejdź na platformę marketingu e-commerce Ironmark

Ten łatwy w obsłudze portal został zaprojektowany z myślą o utrzymaniu spójności marki 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Franczyzobiorcy mogą projektować i drukować dowolne produkty, w tym wizytówki i materiały papiernicze, broszury, foldery, oznakowanie, materiały rekrutacyjne i szkoleniowe, takie jak płyty DVD i podręczniki.

Wykorzystując siłę nabywczą całego systemu franczyzowego, portal zapewnia efektywność kosztową, której nie są w stanie osiągnąć lokalne drukarnie. Matt Marzullo, starszy wiceprezes ds. sprzedaży w Ironmark, powiedział: "Drukujemy 100 000 broszur na raz, ale franczyzobiorcy zamawiają je w ilościach 250 lub 500 sztuk, spersonalizowanych pod kątem ich lokalizacji. Koszt druku jest rozłożony na cały nakład, więc koszt jednostkowy jest bardzo niski. Ta platforma pozwala im na wykorzystanie wielkości systemu z punktu widzenia kosztów".

Jak to działa?

Strona jest niezwykle przyjazna dla użytkownika. Informacje wypełniają się same, a franczyzobiorcy często po prostu ponownie zamawiają to, co mają w koszyku. "To doskonałe narzędzie z punktu widzenia wydajności. Franczyzobiorcy mogą korzystać z Internetu, kiedy tylko chcą, co pozwala im pracować według własnego harmonogramu. Nie czekają na rozmowę z nami" - mówi Marzullo.

Ponieważ wiele placówek oferuje różne wersje produktów w zależności od położenia geograficznego lub konfiguracji, franczyzobiorcy widzą w portalu tylko te treści, które są dla nich dostosowane. Ten zasób informacji jest nieoceniony, ponieważ pokazuje im również, w jaki sposób inni operatorzy promują siebie. Ponadto zespół korporacyjny może monitorować, co zamawiają franczyzobiorcy, aby w razie potrzeby pomóc w marketingu.

Firma Ironmark pomogła również Senior Helpers w stworzeniu internetowego kreatora reklam, w którym franczyzobiorcy mogą tworzyć niestandardowe, markowe reklamy dostosowane bezpośrednio do ich potrzeb. Ponieważ wielu franczyzobiorców otrzymuje również okazje marketingowe w ostatniej chwili, portal pozwala im dotrzymać terminów. Franczyzobiorcy mogą tworzyć pliki PDF i wysyłać je do działu reklamy lokalnej publikacji - wszystko to za darmo i bez konieczności zatwierdzania ich na wyższych szczeblach hierarchii.

Efekty?

Marka jest teraz pięknie zsynchronizowana w każdej z ponad 350 lokalizacji. Ponieważ wszystko jest produkowane w firmie Ironmark, kolory są dokładne za każdym razem. A oszczędności są znaczne. Marzullo szacuje, że zamawiając za pośrednictwem systemu e-commerce, Senior Helpers oszczędza 25-30% w porównaniu z lokalnymi drukarniami.

Szefowa organizacji Senior Helpers powiedziała: "Platforma e-commerce pomogła Senior Helpers osiągnąć znaczący wzrost, zapewniając doskonałą kontrolę nad marką. Możemy łatwo i natychmiastowo przekazywać dobre, jasne i spójne informacje wszystkim zainteresowanym. Jesteśmy zachwyceni tym, jak sprawnie i wydajnie działa to dla nas i franczyzobiorców. Oszczędności są fenomenalne".

Firma Ironmark właśnie wzięła udział w dorocznej konferencji franczyzowej Senior Helpers w Charlotte - uczestniczyło w niej ponad 500 osób i 50 sprzedawców. "Firma Ironmark uczestniczyła we wszystkich jedenastu" - powiedział Marzullo. "Na pierwszej konferencji ja i dwóch innych sprzedawców siedzieliśmy na tyłach sali z 15 właścicielami". Widać, że przeszli długą drogę. Teraz, po wprowadzeniu systemu handlu elektronicznego, niebo jest nieograniczone".