Najnowsze wiadomości

24 kwietnia 2024 11:36

Pięć sposobów na to, jak portale zamówień online zwiększają rentowność



Portale zamówień online noszą wiele nazw - cyfrowe witryny sklepowe, rozwiązania do zarządzania zasobami, centrala marki, web-to-print - ale bez względu na to, jak je nazwiesz, najważniejsza jest efektywność biznesowa. Łącząc wszystkie zasoby marketingowe w jednym miejscu, Twoja firma może nie tylko oszczędzić czas, ale także pieniądze. Możesz skorzystać z możliwości druku zbiorczego, pominąć koszty wielokrotnych opłat za przygotowanie, a nawet przechowywać i wysyłać materiały w jednym magazynie. To ma sens i sens.

Czy chcesz zobaczyć rzeczywisty zwrot z inwestycji marketingowych? Oto kilka sposobów wykorzystania portalu do składania zamówień online w celu uzyskania rzeczywistych zwrotów, które wielokrotnie zwiększą Twoje zyski.

1. Portale zamówień online i artykuły promocyjne: Podaruj prezenty, które nie przestają dawać

Prezenty dla klientów. Tak jak każdy prezent, mają one znaczenie wykraczające poza same przedmioty. Informują o wdzięczności, więzi i głębszej relacji z klientem. Niezawodnie, często prowadzą do polecania i rekomendacji, telefonów i kartek z podziękowaniami, udostępniania w mediach społecznościowych (co jest bardzo ważne i ma konsekwencje wykraczające poza jedną relację) oraz bardziej wartościowych, powtarzających się transakcji.

Ale prezenty mogą być trudne do skoordynowania w wielu miejscach i wśród różnych poziomów klientów. W tym miejscu z pomocą przychodzi portal do składania zamówień online. To narzędzie online można dostosować tak, aby poszczególne oddziały miały kontrolę nad tym, jakie upominki przygotowują dla swoich klientów i w jaki sposób to robią. Na przykład jeden z oddziałów może chcieć zaoferować długopisy z Twoim logo swoim najlepszym klientom, podczas gdy inny uważa, że butelki na wodę będą lepiej pasować do jego klienteli. Wystarczy przesłać oba te elementy do portalu, a autoryzowani użytkownicy będą mogli dostosować wybrane przez siebie przedmioty, umieszczając na nich logo firmy, informacje o lokalizacji oraz wiadomość, która jest dla nich wyjątkowa. Składanie zamówień na stronie jest bardzo proste, podobnie jak ich realizacja. Potem można usiąść wygodnie i obserwować napływające zwroty.

Powiązane: 9 rzeczy, których może brakować Twojemu dostawcy usług Web-to-Print

2. Portale zamówień online i marketing personalizacyjny: Wykorzystaj silne bodźce zakupowe

Wielokrotnie przekonaliśmy się o ogromnych korzyściach płynących z personalizacji elementów, niezależnie od tego, czy są to pocztówki, broszury, katalogi, e-maile, etykiety produktów, artykuły promocyjne, gadżety, karty czy inne. Epsilon informuje nas, że "80% konsumentów jest bardziej skłonnych do dokonania zakupu od marki, która zapewnia spersonalizowane doświadczenia", a Statista zauważa, że "90% amerykańskich konsumentów uważa personalizację marketingu za bardzo lub nieco atrakcyjną". Ponad 80% firm personalizuje swoje działania marketingowe zarówno w Internecie, jak i poza nim, a firma Mckinsey stwierdziła, że dzięki temu koszty pozyskania klientów spadają nawet o 50%, przychody rosną o 5-15%, a efektywność wydatków marketingowych wzrasta o 10-30%.

Related: Personalizowane produkty drukowane zwiększają wysiłki marketingowe

Jednym z atutów portalu zamówień online jest możliwość personalizacji produktów dla klientów. Dzięki drukowi zmiennych danych można zwracać się bezpośrednio do klientów i potencjalnych klientów, podając ich imię i nazwisko, szczególne upodobania, a nawet wcześniejsze zachowania zakupowe. Dzięki przemyślanym komunikatom, które przemawiają bezpośrednio do potencjalnych klientów, może to być bardzo skuteczny sposób na dotarcie do serc i umysłów klientów. Kiedy klienci czują się zauważeni i wysłuchani, są bardziej skłonni powierzyć Ci swój biznes, a nie biznes!

Powiązane: Druk zmiennych danych

3. Portale zamówień online i zamówienia hurtowe: Oszczędzaj na pakietach

Jest wiele miejsc, w których kupowanie w ilościach hurtowych ma sens, i to jest jedno z nich. Bez względu na to, czy kupujesz prezenty dla klientów, drukujesz pocztówki, aby dotrzeć do potencjalnych klientów, czy też tworzysz oznakowanie na targi, przy każdej obniżce ceny zobaczysz duże oszczędności. W tym miejscu z pomocą przychodzą portale zamówień online. Agregują one zamówienia w różnych lokalizacjach, dzięki czemu można łączyć zakupy i czerpać korzyści z ich łączenia. Zobaczysz znaczące oszczędności kosztów, a także unikniesz opłat za konfigurację, które są plagą pojedynczych zleceń.

4. Portale zamówień online i zarządzanie aktywami: Dostosuj się do potrzeb według lokalizacji

Nikt nie lubi, gdy duże korporacje ignorują idiosynkrazje i osobowości poszczególnych lokalizacji. Portal może pomóc Ci to kontrolować. Każdy franczyzobiorca lub placówka ma dostęp do marketingu na poziomie makro, gdzie wygląd i sposób działania są spójne z parasolem marki, który obejmuje całą firmę. Każdy z nich może jednak dodawać własne komunikaty, czy to tak proste, jak godziny pracy i informacje o lokalizacji, czy też tak szczegółowe, jak różne usługi dostępne w różnych lokalizacjach, różne profile członków zespołu, a nawet różne kupony i oferowane zniżki. W ten sposób lokalizacje mogą uzyskać spójny wygląd dużej, nadrzędnej marki, a jednocześnie przemawiać bezpośrednio do swoich lokalnych klientów. W ten sposób buduje się powtarzalność i lojalność.

Ponadto, jeśli weźmiemy pod uwagę, że koszty pozyskania nowych klientów są szacunkowo pięciokrotnie wyższe niż koszty utrzymania obecnych, warto zadbać o obecnych. Badania pokazują, że prawdopodobieństwo zwiększenia sprzedaży nowym klientom wynosi zaledwie 5-20%, w porównaniu z 60-70% prawdopodobieństwem zwiększenia sprzedaży obecnym klientom. Podniesienie wskaźnika utrzymania klientów o zaledwie 5% może zwiększyć zyski o 25-95%.

5. Wydajność portalu zamówień online: Osiągnij przejrzystość i spójność

Spójność marki jest również skorelowana z realnym ROI. Inc. Magazine zauważa, że spójność jest równoznaczna z wyższymi przychodami średnio o 23%. Niezależnie od tego, czy dodajesz nowe oddziały organicznie, czy kupujesz inne firmy, łatwo o chaos w przekazie. Marketing nie zawsze dobrze się skaluje, gdy w różnych kuchniach pracuje wielu kucharzy. I nawet jeśli za działania marketingowe odpowiada jedna osoba, różne grupy odbiorców mogą czasami zmieniać przekaz. Portal do składania zamówień online może pomóc w rozwiązaniu tego problemu i zwiększyć zyski. Zapewnienie jasnego i spójnego przekazu sprawi, że działania marketingowe będą lepiej odbierane zarówno przez klientów, jak i pacjentów. Zwiększy się wiarygodność firmy, a jej przekaz zostanie wzmocniony. Nie ma wątpliwości, że spójne działania marketingowe przynoszą imponujące, wymierne rezultaty.

Powiązane: Łatwy sposób na spójność marki

Jak zacząć?

To proste kroki, które przynoszą duże korzyści. Dzięki wydajnej technologii biznesowej i skoordynowanemu w ten sposób marketingowi, zwrot z inwestycji jest realny. Nie tylko oszczędzasz ogromne ilości czasu i pieniędzy, ale także budujesz swoją markę w sposób, który czasami trudno zmierzyć, ale łatwo rozpoznać. Docenienie, utrzymanie i lojalność klientów wobec Twojej firmy przekładają się na realny zwrot z inwestycji. A tego nie da się nawet wycenić.