Najnowsze wiadomości

25 kwietnia 2024 15:44

Optymalizacja obecności w Internecie 101



Świat marketingu internetowego może być przerażającym miejscem. Niewątpliwie masz wysokie aspiracje. Chcesz piąć się w górę w rankingach wyszukiwania Google, zwiększyć widoczność swojej firmy, lepiej komunikować się z klientami i, oczywiście, zwiększyć swoje zyski.

Jeśli jesteś w ogóle zaznajomiony z SEO, to wiesz, że nie jest to proste zadanie.

Żargon SEO jest mylący, "najlepsze praktyki" szybko się zmieniają i wydaje się, że kiedy już wszystko jest jasne... zasady się zmieniają i trzeba zaczynać od nowa.

10 lipca Xerox współpracował z Katherine Tattersfield i PrintFirm, aby zorganizować #InkSEO... czat na Twitterze mający na celu omówienie najważniejszych tematów związanych z inbound marketingiem ze społecznością drukarni.

W ciągu zaledwie jednej godziny poruszyliśmy wiele tematów, w tym terminologię, najlepsze praktyki on-site, Google Authorship i content marketing. Oto krótkie podsumowanie, wraz z pomocnymi zasobami i, oczywiście, odpowiedziami na wasze palące pytania!

Uwaga redaktora: Oto kilka pomocnych zasobów, które możesz chcieć sprawdzić... podzieliliśmy się nimi podczas czatu:

    50 podstawowych terminów SEO, które powinni znać marketerzy finansowi Po-Hummingbird Search: Słownik (prawie) A-Z wygrywania w SEO przez Hubspot

Bez dalszych ceregieli, przejdźmy do pytań! Drum roll please..... Świetne pytanie, John! Podczas naszego czatu #InkSEO użyliśmy analogii do tortu, aby opisać, w jaki sposób Twoja strona internetowa może być podzielona na wiele warstw... ale analogia do pajęczej sieci również działa dobrze! Jak sprawić, by Twoja strona miała najbardziej przyczepną "pajęczynę" z możliwych? Jak w przypadku każdej dobrej odpowiedzi, nie ma tylko jednej właściwej. Według Google, istnieje około 200 sygnałów rankingowych, które określają, jak wynik jest wyświetlany organicznie. Istnieją czynniki na poziomie strony, czynniki na poziomie witryny, sygnały społeczne, sygnały marki ... to się komplikuje dość szybko. Jeśli jesteś naprawdę ciekawy, HubSpot niedawno gościł infografikę grupującą i przedstawiającą 200 czynników, które uważa się za składające się na algorytm rankingowy Google. Jeśli jesteś zainteresowany streszczeniem, zasadniczo istnieją pewne bardzo realne rzeczy, które możesz zrobić, dzisiaj. 5 Do's

    Zidentyfikuj słowa kluczowe, na które chcesz się pojawić i upewnij się, że Twoja witryna i strony zawierają te słowa kluczowe. Na każdej stronie w witrynie, odpowiednie słowo kluczowe powinno być zawarte w tagu tytułu (najlepiej w pierwszych kilku słowach), tag opisu, adres URL strony, i powinien być używany 2 lub 3 razy na stronie. Nie przesadzaj. Powinno to być zrobione naturalnie, ponieważ nadużywanie słowa kluczowego z pewnością będzie miało negatywny wpływ. Użyj anchor text, aby włączyć wysokiej jakości linki wychodzące, takie jak .edu i .gov witryn ... choć nie za dużo! Dobrą zasadą jest wstawianie jednego linku na każde 100 lub więcej słów. (Na wypadek gdybyś się zastanawiał, anchor text to linki, które są osadzone w kilku opisowych słowach kluczowych, pomagając użytkownikowi zrozumieć, czego może się spodziewać po kliknięciu w link). Spójrz na swoją stronę oczami osoby odwiedzającej witrynę. Upewnij się, że układ strony jest czysty i intuicyjny, strona ładuje się szybko, a wszelkie linki wewnętrzne i zewnętrzne stanowią wartość dodaną dla Twojego czytelnika. Bloguj, bloguj, bloguj! Za każdym razem, gdy publikujesz nowy wpis na blogu, tworzysz kolejną świeżą stronę, którą wyszukiwarki będą mogły indeksować, a klienci będą mogli Cię znaleźć. Pamiętaj o powyższych punktach, aby czerpać jak najwięcej korzyści z blogów. Wykorzystaj media społecznościowe! Strony z dużą ilością akcji społecznościowych wysyłają pozytywne sygnały do wyszukiwarek, zwiększają widoczność Twojej marki i mają tendencję do naturalnego (samodzielnego) przyciągania dobrych linków przychodzących.

5 Nie rób tego

    Nie skąp na treści. Strony ubogie w treść (np. mniej niż 300 słów na stronie) są uważane za niskiej jakości w oczach Google. Ważne jest, aby osiągnąć jakość, ilość i powtarzalność, aby utrzymać crawlery wracające! Nie lekceważ potęgi multimediów na swojej witrynie i stronach internetowych. Filmy i obrazy angażują czytelników i wzmacniają Twój sposób opowiadania historii. Nie zapomnij zoptymalizować wszystkich obrazów! Ponieważ wyszukiwarki czytają tekst, nie są w stanie zinterpretować obrazów, chyba że dasz im tekst, którego będą mogły się uchwycić. Można to zrobić poprzez dodanie odpowiedniej nazwy pliku, opisowego "alt text", tytułu, opisu i podpisu. Nie zostawiaj niedziałających linków! Są one nie tylko frustrujące dla użytkowników, ale mogą również sygnalizować wyszukiwarkom, że Twoja strona jest zaniedbana. Nie używaj zbyt długich adresów URL i permalinków, ponieważ mogą one zaszkodzić Twojej widoczności w wyszukiwarkach. Zamiast tego, staraj się zoptymalizować długość i strukturę adresów URL poprzez włączenie głównego słowa kluczowego w adresie URL. Upewnij się, że Twoje adresy URL są indeksowalne, co oznacza, że słowa opisowe są oddzielone myślnikami (inaczej nazywane "czystymi adresami URL"). Ciągi liczbowe i inne znaki specjalne dezorientują wyszukiwarki i utrudniają udostępnianie na portalach społecznościowych.

Pomocne zasoby, które na pewno warto sprawdzić:

    Wyczerpująca lista czynników rankingowych Google (infografika) via HubSpot SEO dla drukarni via Dreaming in CMYK On-Page SEO: Anatomia perfekcyjnie zoptymalizowanej strony via BackLinko Czynniki wpływające na stronę via Moz List otwarty do następnego pokolenia SEO via Search Engine Land

Bardzo dobre pytanie, Christine! Podczas gdy posiadanie kanału społecznościowego na swojej stronie niekoniecznie pomoże z punktu widzenia SEO (wyszukiwarki Google nie odwiedzają pasków bocznych i stopek), istnieją inne dodatkowe korzyści, które otrzymasz. Kanał społecznościowy, który dzieli się dobrą treścią, może pomóc w wysiłkach na rzecz Twojej witryny. Z dużym prawdopodobieństwem, Twój kanał będzie wypełniony nie tylko świetną treścią z innych stron... ale także Twoją własną. Jest to świetny sposób, aby zachęcić odwiedzających witrynę do sprawdzenia innych stron na swojej stronie lub artykułów, które napisałeś. Ta koncepcja podkreśla również, dlaczego bycie aktywnym na mediach społecznościowych jest tak ważne! Inne strony również korzystają z kanałów społecznościowych, a jeśli tworzysz dobre treści, to jest duża szansa, że inni dzielą się Twoimi postami lub linkują do Twoich stron. To, z kolei, napędza ruch z powrotem do witryny! Jak dużo, pytasz? Cóż, jeśli używasz Google Analytics lub śledzisz swoją witrynę za pośrednictwem innej platformy analitycznej, powinno być dość łatwo zidentyfikować ilość ruchu odsyłającego, który otrzymujesz i skąd on pochodzi. Jak wspomnieliśmy powyżej, strony, których treść zdobywa udziały w serwisach społecznościowych i ruch polecający, mogą otrzymać impuls od algorytmu rankingowego Google. Świetny proces myślowy, Matthew! Jak wiesz, osiągnięcie sukcesu w SEO nie zawsze jest proste i może być trochę nieścisłą nauką. Treść i media społecznościowe z pewnością odgrywają rolę, podobnie jak struktura HTML, architektura strony, linki, historia, reputacja, płatna aktywność i wiele innych. Pamiętaj, że na każdy element, który wpływa na SEO, składa się wiele czynników. Treść jest kluczowym elementem, ale to o wiele więcej niż tylko regularne aktualizowanie bloga lub strony. Chodzi o jakość treści, które dostarczasz, rodzaj użytych słów i fraz kluczowych, świeżość treści, włączenie pomocnych linków, użycie tagów, użyty język, wykluczenie zbyt wielu reklam lub upychanie słów kluczowych, itp. Ważne jest, aby spojrzeć na szerszy obraz SEO, aby zapoznać się z obszarami, które mogą nie należeć do Twoich mocnych stron, ale tylko tyle możesz kontrolować. W obszarach, w których już czujesz, że radzisz sobie dobrze, staraj się nie popadać w samozadowolenie. Zawsze bądź otwarty na możliwości poprawy i nie bój się eksperymentować i sprawdzać, jak zmiany w strategii treści wpływają na Twój ruch w wyszukiwarkach organicznych. Jak możesz wpłynąć na SEO swojej firmy? Bez względu na to, jak duża lub mała jest Twoja firma lub jakie stanowisko zajmujesz... możesz odegrać rolę w bezpośrednim wpływie na SEO Twojej firmy. W jaki sposób? Omówiliśmy już, że jednym z elementów SEO jest treść i słowa używane na stronach internetowych. Każdy w Twojej firmie wnosi unikalne doświadczenia i cenne spostrzeżenia. Przedstawiciele handlowi mają do opowiedzenia historie klientów, operatorzy prasowi wiedzą, jak przygotować pliki do druku, a przedstawiciele działu obsługi klienta słyszą z pierwszej ręki najczęstsze pytania zadawane przez klientów każdego dnia. Co by się stało, gdyby cała ta wiedza została zebrana i wykorzystana do zrozumienia języka, którym posługują się Twoi klienci? A gdyby ten język został włączony do treści Twojej strony internetowej? Jeszcze lepiej, co by było, gdyby każde pytanie, które najczęściej otrzymuje Twój dział obsługi klienta, zostało przekształcone w unikalny wpis na blogu? Jeśli klienci dzwonią i wysyłają e-maile z tymi pytaniami, istnieje prawdopodobieństwo, że próbowali szukać odpowiedzi w Internecie i nic z tego nie wyszło. A co jeśli Twoje badania, analizy i współpraca pomogłyby im wrócić na Twoją stronę internetową? Wyobraź sobie wpływ, jaki może to mieć nie tylko na Twoją obecność w sieci... ale także na Twój biznes! To jest tylko wierzchołek góry lodowej. Nadrzędny przekaz jest prosty: SEO jest bardzo skomplikowanym tematem, ale warto zrozumieć podstawy, ponieważ może to mieć wpływ na Twój biznes i, wbrew powszechnemu przekonaniu, naprawdę możesz to zmienić!