Najnowsze wiadomości

20 kwietnia 2024 4:51

Nadszedł czas, aby skupić się na możliwościach opakowań cyfrowych



Podczas gdy wiele mówi się o tym, że elektronika zastąpi książki drukowane, opakowaniom drukowanym nie grozi elektronizacja. Zmienia je jednak druk cyfrowy, który zaspokaja rosnące potrzeby w zakresie ekonomicznych krótkich serii, zindywidualizowanych i spersonalizowanych opakowań oraz interakcji z klientami za pomocą kodów QR (Quick Response) i innych środków. Na niedawnych warsztatach Automated Digital Packaging Thought Leadership Workshop w naszym Centrum Innowacji dla Klientów im. Gila Hatcha w Rochester w stanie Nowy Jork o opakowaniach drukowanych cyfrowo dyskutowali producenci opakowań zainteresowani bliższym poznaniem możliwości druku cyfrowego oraz komercyjne drukarnie cyfrowe pragnące rozpocząć działalność w zakresie opakowań. Jeden z naszych gości, Bob Leahey z firmy InfoTrends, opisał światowy rynek opakowań z nadrukiem cyfrowym, który w latach 2009-2014 ma się podwoić, osiągając przychody w wysokości prawie 4 miliardów dolarów. Ponad 90 procent tych przychodów pochodzi z etykiet, ale najszybciej rozwijającym się segmentem są kartony składane, w przypadku których spodziewany jest 23,3-procentowy wzrost w skali roku. Wiedziałem, że coraz większą uwagę poświęca się opakowaniom cyfrowym, ale nie zdawałem sobie sprawy, jak bardzo ten rynek będzie się rozwijał w najbliższej przyszłości. Aby wykorzystać tę szansę, Matti Koski, dyrektor Stora Enso Media Solutions, opisał rozwiązanie do drukowania i przetwarzania składanych kartonów, które jego firma opracowała dla drukarek Xerox iGen. Umożliwia ono drukowanie na żądanie, w sposób wydajny i opłacalny, opakowań w ilościach od pięciu do kilku sztuk przez takie firmy jak Mediaware Digital Ltd. z Dublina w Irlandii, która produkuje opakowania na oprogramowanie dla Microsoft Corporation. (Jeśli byliście na targach IPEX, to właśnie tam drukowaliśmy na żywo rozwiązania opakowaniowe firmy Mediaware)! Jeśli chodzi o systemy przedprodukcyjne i przepływy pracy, Larry Moore z EskoArtwork opowiedział o tym, jak z powodzeniem stworzyć cyfrowy plik opakowania. Stworzył on aplikację opakowaniową na oczach uczestników i pokazał, jak można zoptymalizować układ arkuszy i zobaczyć na ekranie grafikę na złożonym pudełku. Ze strony firmy Xerox dr Reiner Eschbach, pracownik naukowy Xerox Research Fellow w naszej Xerox Innovation Group, omówił indywidualny druk zabezpieczający na opakowaniach... co naprawdę wzbudziło duże zainteresowanie. I oczywiście wszyscy mogli zobaczyć, jak zautomatyzowane rozwiązanie do pakowania Xerox działa na żywo na naszej podłodze demonstracyjnej! Jeden z klientów, Louis J. Crockett Jr, prezes Keiger Printing Company w Winston-Salem w Północnej Karolinie, wziął udział w konferencji "ze względu na możliwości nawiązywania kontaktów, dzielenia się pomysłami i zdobywania wiedzy na temat rozwiązań od osób, które mają podobne problemy" - powiedział. Jego firma, dostawca zintegrowanych rozwiązań marketingowych i członek Xerox Premier Partners Global Network zrzeszającej wiodących dostawców druku cyfrowego, okazjonalnie drukuje materiały opakowaniowe, które są wykańczane i przetwarzane przez firmy partnerskie. "Chcę wiedzieć, jakie są możliwości wprowadzenia uszlachetniania we własnym zakresie, ponieważ uważam, że mamy szansę stać się bardziej wartościowym partnerem, jeśli będziemy w stanie wykonać tę pracę" - powiedział Crockett. Warsztaty Xerox są "czymś w rodzaju bezpiecznej przystani" - powiedział. "Inaczej niż na targach, ludzie nie czują się tu zagrożeni swobodnym dzieleniem się informacjami". I to prawda... te warsztaty to otwarte forum, na którym pytania są mile widziane w każdej chwili. O Centrum Gil Hatch Xerox organizuje rocznie około 50 warsztatów Thought Leadership Workshops w Gil Hatch Center for Customer Innovation, największej na świecie prezentacji technologii druku cyfrowego, znajdującej się w kampusie produkcyjnym, badawczym i inżynieryjnym Xerox w Webster, N.Y. Warsztaty te koncentrują się na konkretnych tematach - takich jak książki, publikacje fotograficzne, opracowywanie planów marketingowych, nowe media interaktywne, marketing bezpośredni i wiele innych. Jeśli jesteś zainteresowany uczestnictwem w TLW, skontaktuj się z przedstawicielem handlowym Xerox, aby uzyskać więcej informacji!