Najnowsze wiadomości

19 kwietnia 2024 15:33

Jak stworzyć długotrwałych klientów dzięki Multi-Touch Print



Czy iPhone 6 jest na Twojej wakacyjnej liście życzeń? Gdy zbliżają się wakacje, istnieje duża szansa, że iPhone jest na Twojej liście życzeń, a może na liście życzeń kogoś, dla kogo robisz zakupy. Po premierze najnowszego iPhone'a zawsze jest mnóstwo emocji. Dziesiątki tysięcy ludzi lecą do sklepów w okolicach wakacji, aby kupić najnowszy model dla swoich bliskich. Ci ludzie często mieli już uaktualnione swoje telefony w poprzednim roku. Nie każdy czuje potrzebę zmiany telefonu za każdym razem, gdy nowy model jest wydawany. Jednak nadal będą zmieniać swój telefon co kilka lat. W tym czasie, starsze modele stają się zbyt wolne. Nowe wersje mają nowe przydatne funkcje, które sprawiają, że warto w nie zainwestować. Co by się stało, gdyby Apple nie wypuszczało regularnie nowych wersji iPhone'a? Po pierwsze, byłoby wielu niezadowolonych fanów technologii! Ale, co ważniejsze, model biznesowy Apple zostałby złamany. Ich zyski gwałtownie spadłyby. Straciliby klientów na rzecz innych producentów. Apple idzie do wielkich wysiłków, aby zapewnić, że ich klienci wiedzą wszystko o nowych modelach. Poświęcają czas, aby poinformować ludzi, dlaczego powinni uaktualnić. Stworzyli podróż klienta. Branża poligraficzna powinna wzorować się na modelu biznesowym Apple. Obecnie większość druków ma charakter transakcyjny. Klient kupuje wydruk. Ale wie, że przy następnym zakupie jego doświadczenie i produkt będą takie same. Nie ma tu podróży klienta. Nie ma powodu, dla którego klient miałby pozostać przy swoim dostawcy. Jeśli chodzi o tusz na papierze, poprawa doświadczeń klienta może być trudna. Dzięki rozwiązaniom wielodotykowym możliwe jest stworzenie podróży klienta. Większość klientów nie jest świadoma wszystkich rzeczy, które można zrobić dzięki technologii cross-mediowej. Potrzebują czasu, aby zrozumieć, jak mogą ją najlepiej wykorzystać. Często najlepszym rozwiązaniem jest rozpoczęcie od prostszego projektu. To daje Twoim klientom możliwość zapoznania się z nowym sposobem marketingu. W kolejnym projekcie można wprowadzić nowe funkcje do kampanii. Być może będą mogli rozpocząć testowanie funkcjonalności SMS lub mediów społecznościowych, a nawet spersonalizowanych adresów URL. Jeśli to wprowadzanie nowych funkcji jest odpowiednio zaplanowane, klient zawsze ma powód, aby wrócić do Ciebie jako swojego dostawcy. Nieustannie pracujesz z nim nad poprawą wyników marketingowych, więc naturalnie istnieje powód, dla którego chce kontynuować tę relację, aby posunąć swoją kolejną kampanię jeszcze dalej. Bądź świadomy, że sukces tego przedsięwzięcia zależy również od kogoś innego. Dostawcy mają ważną rolę do odegrania w tym procesie Ważne jest, aby dostawcy stale rozwijali oprogramowanie, aby tworzyć nowe etapy w podróży klienta. Bez nowych możliwości dla klientów będzie o wiele trudniej utrzymać ich rozwój biznesu z Tobą. Warto zapytać swoich dostawców, co jest w przygotowaniu. Jest jeszcze jeden ważny czynnik, który sprawi, że podróż klienta zakończy się sukcesem Bardzo ważne jest, aby klienci korzystali z wszystkich nowych funkcjonalności, które wprowadzasz w trakcie ich podróży. Jeśli nie będą z nich korzystać, nie będą tak chętni do przejścia do kolejnego etapu podróży. Wówczas stracisz kluczowy powód, dla którego klienci pozostaną z Tobą. Zacznij planować podróż klienta już dziś Nadszedł czas, aby zacząć ekscytować swoich klientów tym, co będziesz im udostępniał w następnej kolejności. Nie oczekuj jednak, że zachowają się jak fani Apple i zaczną ustawiać się w kolejce przed drukarnią! Uwaga redaktora: Ten post jest częścią większej serii o tym, jak sprzedawać rozwiązania cross-mediowe:

    Czy sprzedaż rozwiązań crossmediowych może być receptą na katastrofę? Dlaczego koncentracja na wynikach jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu w sprzedaży rozwiązań cross-mediowych? Dlaczego drukarnie wielokanałowe powinny dowiedzieć się więcej na temat produktyzacji Jak stworzyć długotrwałych klientów za pomocą druku wielodotykowego

- Matthew Parker zajmuje się zakupem materiałów drukowanych od ponad 20 lat. Odbył ponad 1400 rozmów sprzedażowych z drukarniami. Teraz wykorzystuje to doświadczenie, aby pomóc firmom poligraficznym nawiązać kontakt z klientami i sprzedawać druk z większym zyskiem. Dowiedz się więcej o Matthew na jego stronie internetowej. Pobierz jego e-book "Dziesięć typowych błędów w sprzedaży druku i co z nimi zrobić" za darmo tutaj.