Jakość fotoobrazów
18 sty 2019 - Fotoobrazy - baza wiedzy
19 czerwca 2025 10:01
"Nie wiedziałem, że to robicie" - sześć słów, bogatych w możliwości, ale naznaczonych ironią. Jak na branżę, która umożliwiła masową komunikację, godne uwagi jest to, jak wiele drukarni nie potrafi rozpowszechnić informacji o sobie. W poszukiwaniu pracy z większymi i bardziej stabilnymi marżami, wiele drukarni rozsądnie szuka możliwości zaistnienia na wyższym szczeblu łańcucha wartości, poza drukiem, w zakresie usług marketingowych. Ale klient lub potencjalny klient nie może kupić czegoś, jeśli nie wie, że to robisz. Od spersonalizowanego druku po kompleksowe kampanie multimedialne - kupują to od kogoś. Dlaczego nie od Ciebie? To pytanie skłoniło pięciu dostawców usług poligraficznych do wyczarowania innowacyjnych kampanii, które zmusiły klientów do myślenia: "Hej, może jest w nich coś więcej, niż myśleliśmy...". 1. Czekolada roztapia uprzedzenia Urzekając spersonalizowaną, wieloplatformową kampanią (i czekoladą), norweska firma CopyCat zdobyła 15 nowych klientów w ciągu zaledwie dwóch miesięcy i zwiększyła przychody we wszystkich działach. Firma cieszyła się już zasłużoną reputacją dzięki wysokiej jakości wydrukom, takim jak broszury, opakowania, etykiety i plakaty. Ale z własnym doświadczeniem w tworzeniu stron internetowych i projektowaniu, wiedzieli, że mają więcej do zaoferowania. CopyCat rozpoczął pracę od wydrukowania sześciostronnej broszury A4 zawierającej spersonalizowany adres URL (PURL) i kod QR, który kierował czytelników do w pełni responsywnej strony docelowej, która wyglądała równie dobrze na telefonach komórkowych i tabletach, jak i na komputerach. Strona docelowa prosiła o podanie podstawowych informacji... oraz ulubionej czekolady. Następnie, kiedy ci potencjalni klienci przyszli na spotkanie, spersonalizowane pudełko czekolady było gotowe i czekało na nich. Prawie bez słowa, CopyCat pokazał, że potrafi projektować, drukować, ciąć i składać opakowania w kreatywny sposób. Gdy nadszedł czas na rozmowę o interesach, talent CopyCat do zaangażowania i personalizacji był jasny i mogli skierować rozmowę w stronę swoich bardziej innowacyjnych usług i rozwiązań - taktyka, którą nadal stosują z wielkim skutkiem.
2. Pieniądze wlewają się za wiadomością w butelce Przynajmniej dla rozbitków, wiadomość w butelce jest pretendentem do miana najstarszej sztuczki w książce. Ale jeśli doświadczenie firmy Serbin Print Marketing & Publishing wskazuje na to, że stare sztuczki są naprawdę najlepsze. Mark Serbin, prezes firmy, miał trudności z przekonaniem wieloletnich klientów, że jego zespół może być nie tylko drukarnią, ale również źródłem informacji marketingowych. Jednak kampania, która rozpoczęła się od zaproszenia na randkę w butelce, wysłanego do ponad 300 odbiorców w najlepszym segmencie - lokalnych organizacji non-profit - zakończyła się uzyskaniem przez Serbin najlepszych wyników finansowych od czasu recesji. Kampania była jednak czymś więcej niż tylko chwytem reklamowym, a jej efektem były wysoce ukierunkowane warsztaty edukacyjne na temat najnowszych technik pozyskiwania darowizn i członkostwa. Warsztaty Next Level Workshop", jak je nazwano, zostały opracowane z pomocą programu Xerox ProfitAccelerator® Digital Business Development, a Serbin przygotował atrakcyjny program przywództwa myślowego i wglądu w działalność odbiorców. Xerox pomógł nawet firmie Serbin w zapewnieniu wystąpienia uznanego eksperta ds. marketingu organizacji non-profit. Od początku do końca, kampania udowodniła, że Serbin to coś więcej niż "tylko drukarnia", demonstrując swoją zdolność do oferowania unikalnych usług marketingowych. Kampania obejmowała zaproszenia zaprojektowane jako przyciągające wzrok ulotki pop-up, które zawierały PURL, oraz wiadomości potwierdzające, które zawierały zdjęcia wybranych przez gości przekąsek na dany dzień. Po zakończeniu imprezy uczestnicy i zarejestrowani nieobecni otrzymali kolejny spersonalizowany mailing zawierający szachownicę-USB załadowaną prezentacjami z całego dnia, mówiącą odbiorcom: "Następny ruch należy do Ciebie". Spośród wysłanych przez Serbin zaproszeń 55% osób obejrzało swoje PURL, a 29% zarejestrowało się na wydarzenie. Odzew na zaproszenia był tak duży, że odwołano nawet planowaną pocztówkę uzupełniającą. Spośród osób rejestrujących się, 67 procent pochodziło z listy mailingowej, 18 procent z utworzonego przez Serbin linku "poleć koledze", a 15 procent z ogólnego linku umieszczonego w biuletynie lokalnej organizacji branżowej.
3. Personalizowany kalendarz pobudza wyobraźnię Po zainwestowaniu w Xerox® iGen4® Press, Florida's Progressive Communications chciała zainspirować klientów do myślenia o tym, co ta nowa technologia może im pomóc osiągnąć. Rozpoczęto pracę nad stworzeniem bezpośredniej kampanii marketingowej 1:1 składającej się z mailera, wstępnej wiadomości e-mail, PURL i wiadomości e-mail z potwierdzeniem. Przednia część mailera zawierała wizerunek sylwetki dostosowany do płci oraz imię odbiorcy. Na odwrocie znajdowały się informacje kontaktowe przedstawiciela handlowego, spersonalizowany obrazek, PURL i kod QR. Największym hitem był jednak w pełni spersonalizowany kalendarz, który zawierał zdjęcia sylwetek z podziałem na płeć oraz imiona odbiorców dla każdego miesiąca roku. Kampania okazała się strzałem w dziesiątkę, uzyskując niemal 17-procentowy wskaźnik odpowiedzi, 11,5-procentowy wskaźnik rejestracji i oszałamiający 68,5-procentowy wskaźnik konwersji - zwrot, jakiego nie mogły osiągnąć kampanie wykorzystujące wyłącznie media cyfrowe, a także dowód na to, że Progressive potrafi osiągać wyniki. Firma szeroko wykorzystywała XMPie® do wprowadzania zmiennych tekstów i obrazów do układów graficznych tworzonych za pomocą programu Adobe® InDesign.
4. Twitter sprawia, że o drukarkach mówi się w mieście Japońska firma K-Print robiła już furorę na rynku produktów opartych na zdjęciach, takich jak kartki okolicznościowe i fotoksiążki, kiedy dostrzegła lukę na rynku, zamkniętą dla konkurentów, ale szeroko otwartą dla nich: spersonalizowane opakowania. Wiedzieli, że są na dobrej drodze, gdy wzmianki o produkcie pilotażowym w sieci spowodowały wzrost liczby odwiedzin na ich stronie internetowej. Zbudowali interfejs web-to-print, aby umożliwić klientom tworzenie własnych opakowań PDF z tekstem i obrazami, które następnie były renderowane w 3D, aby stworzyć 360-stopniowy podgląd produktu. Działania marketingowe firmy K-Print w końcu przyciągnęły uwagę jednego z czołowych japońskich producentów słodyczy, który obecnie korzysta z usług dostawcy usług drukarskich przy projektowaniu spersonalizowanych opakowań dla swoich produktów.
5. Cross-media przyciągają tłumy o dużej mocy To były miesiące przygotowań, ale w ciągu zaledwie tygodnia od Marketing Innovation and Discovery Summit firmy QuantumDigital, firma pozyskała 90 000 dolarów dodatkowego biznesu. Po kilku tygodniach świętowano podpisanie umów z kilkoma dużymi agencjami. Impreza miała na celu edukację lokalnych nabywców w zakresie zmieniającego się krajobrazu marketingowego oraz zapewnienie firmie QuantumDigital z siedzibą w Austin w Teksasie cennego czasu rozmów z potencjalnymi klientami. Bezbłędnie przeprowadzona crossmediowa kampania promocyjna przed szczytem sprawiła, że w dniu imprezy nie było już wątpliwości, że QuantumDigital jest poważnym graczem. Kartka z życzeniami na cztery miesiące przed szczytem posłużyła jako pierwszy teaser, a następnie kalendarz na pulpit z datą do zapisania oraz e-maile przed zaproszeniem. Zgodnie z muzycznym dziedzictwem Austin, pierwsze oficjalne zaproszenie na wydarzenie pojawiło się w formie plakatu koncertowego, zawierającego PURL i unikalny kod QR do rejestracji online. Następnie, na sześć tygodni przed wydarzeniem, rozesłano spersonalizowaną broszurę zawierającą szczegóły, takie jak prelegenci i tematy sesji, a także dalsze linki do strony rejestracyjnej. Ostatecznie kampania wygenerowała 51-procentowy wskaźnik odpowiedzi, 38-procentowy wskaźnik konwersji oraz, co może najbardziej imponujące, ponad 100 osób włączyło się do oglądania transmisji na żywo z dwudniowego wydarzenia.
Wyciągnięte wnioski
Chcesz nadać swoim działaniom marketingowym w zakresie druku cyfrowego nowy impuls? Przejdź na strony Xerox Digital Printing Business Development, tutaj.
© Copyright efotoobraz.pl 2019. All Rights Reserved.