Najnowsze wiadomości

15 sierpnia 2022 3:36

Dlaczego niepisanie planu marketingu cyfrowego kosztuje Cię wiele



"Nie przygotowując się, przygotowujesz się do porażki". - Benjamin Franklin

Nie uwierzysz, jak wielu uznanych i znanych szefów firm unika pisania planu marketingu cyfrowego. Udało im się prześlizgnąć dzięki zabójczemu instynktowi i dużej dozie szczęścia.

Jednak instynktów nie da się skalować, a szczęście zawsze się kończy. W końcu brak przygotowania bierze górę i zaczynamy się zastanawiać, dlaczego stare standardy już nie działają (hello, cold-calling?) i potrzebujemy nowych sposobów na znalezienie biznesu lub innych dróg do nowego sukcesu. Cyfrowy świat nie czeka na nikogo, a bez planu pozostaniesz w tyle za cyfrowym pyłem.

Wymówki, by nie pisać planu marketingu cyfrowego

Słyszałem już naprawdę wszystko. Powody braku i zaniedbania zbudowania solidnego planu marketingu cyfrowego są różne - od uzasadnionych racjonalizacji po wymówki typu "zrób mi pracę domową". Siedziałem w salach konferencyjnych i pytałem członków zarządu o ich plany marketingowe, i słyszałem najbardziej oburzające wymówki, dlaczego nie piszą planu marketingu cyfrowego.

  • "Nie potrzebujemy planu marketingowego - to wszystko jest w mojej głowie. Doszedłem już tak daleko, prawda?".
  • "Nie, nie mamy czasu na pisanie planu marketingowego. Potrzebujemy tylko szybkiego startu, aby przynieść więcej dochodów".
  • "Nie mamy takiej inwestycji. Stworzenie planu marketingowego dużo kosztuje. Ja po prostu muszę szybko zarabiać pieniądze".
  • "Już wiem, co należy zrobić, tylko nie mam czasu, aby zrobić to samemu".
  • "Musimy tylko poprawić nasze działania SEO (zastąp SEO dowolną inną taktyką: działania społecznościowe, e-mail, strona internetowa itp.
  • "To nie planu marketingowego potrzebujemy, potrzebujemy więcej leadów dla mojego zespołu sprzedaży".
  • "Moi klienci nie korzystają z Internetu ani nie szukają w Google".

Wszystkie te stwierdzenia wydają się sprowadzać do kwestii czasu i pieniędzy. W rzeczywistości jednak źródłem tych wymówek jest cierpliwość i priorytety. Mówimy, że nie mamy czasu lub pieniędzy, ale tak naprawdę chodzi nam o to, że nie chcemy siedzieć bezczynnie przez następne trzy miesiące i napisać planu, który sprawi, że następne pięć lat będzie opłacalne. Przedkładamy szybkie i tanie działania nad trwały sukces.

Na prawie wszystkie takie uwagi odpowiadam następująco:

"Po prostu nie stać Cię na zmarnowanie kolejnego grosza na taktykę marketingową, która nie przyniesie Ci żadnych realnych rezultatów. To właśnie jest marnowanie czasu i pieniędzy. Daj mi trzy miesiące, a przeznaczymy każdy grosz z Twojego budżetu na osiągnięcie Twoich wymiernych celów na następne pięć lat".

Przeskocz konkurencję dzięki planowi marketingu cyfrowego

Wielu menedżerów nie dostrzega, że WIĘKSZOŚĆ ludzi jest niecierpliwa. Większość ludzi nie ma wystarczających zasobów ani wytrwałości, aby zakasać rękawy i wykonać ciężką pracę, jaką jest stworzenie planu marketingu cyfrowego. Oznacza to, że większość Twoich konkurentów nie wykonuje tej ciężkiej pracy, co oznacza, że masz dwa razy większe szanse na wyprzedzenie swoich konkurentów, jeśli weźmiesz się w garść i wykonasz planowanie, do którego większość menedżerów nie ma inspiracji.

Napisanie planu marketingu cyfrowego nie jest prostą drogą. Nie jest to sposób tani ani szybki. Ale jest to sposób najbardziej efektywny. To jedyny sposób, aby odkryć wszystkie możliwości rynkowe, które są dostępne dla Twojej firmy - jej procesów, klientów, branży i propozycji sprzedaży. Tylko postępując zgodnie z etapami tworzenia planu marketingu cyfrowego, można naprawdę odblokować niewykorzystane strategie i taktyki, których brakowało do osiągnięcia celów.

Taktyka a strategia

Rozważmy tę prawdziwą dyskusję z rzeczywistym klientem, po tym jak zasugerowałem mu, że potrzebuje planu marketingu cyfrowego:

Klient: "Ale dlaczego nie możesz po prostu naprawić moich kampanii PPC? To przyniesie mi więcej ruchu".

Ja: "Czy ruch jest twoim celem? Myślałem, że rozmawialiśmy o generowaniu większej liczby potencjalnych klientów".

Klient: "No tak, ale jeśli będzie większy ruch, to będziemy mieli więcej leadów, tak?".

Ja: "Tylko wtedy, gdy na twojej stronie są możliwości konwersji, które przemawiają do twoich najlepszych klientów".

Klient: "Aha."

Taktyczne elementy planu, takie jak płatne media, SEO, rozwój strony internetowej i media społecznościowe, są skutecznymi narzędziami do tworzenia potężnych i wpływowych kampanii. Ale wiele pieniędzy można zmarnować, jeśli nie mamy jasności co do następujących kwestii:

  • Do kogo kierujemy nasze działania.
  • Co chcemy, aby zrobili.
  • Gdzie dotrzeć do nich online.
  • Kiedy myślą o problemach, które możemy rozwiązać.
  • Jak chcemy, aby czuli się z naszą marką.
  • Dlaczego powinni wybrać nas zamiast konkurencji.

Taktyka to tylko narzędzie. Pozostawione same sobie, mogą być bardziej obciążeniem niż atutem.

Strategia w Twoim planie marketingu cyfrowego, która określa mapę drogową dla kogo, co, gdzie, kiedy, jak i dlaczego, będzie instruować harmonogram wdrażania tych narzędzi w sposób skuteczny i efektywny. Alternatywa, jaką jest testowanie kosztownych taktyk w celu sprawdzenia, co działa (a co nie) w czasie rzeczywistym, jest równie skuteczna jak rzucanie spaghetti na ścianę i sprawdzanie, co się przyklei. Nie zrozum mnie źle, testowanie i optymalizacja są absolutnie niezbędne, ale strategiczny plan marketingowy ma kluczowe znaczenie dla określenia, które kanały, komunikaty i treści będą najlepiej dostosowane do Twoich unikalnych celów.

Powiązane: Dlaczego reklama teraz (podczas COVID-19) może być najlepszym momentem

W dłuższej perspektywie pozwoli Ci to zaoszczędzić czas i pieniądze (a także wiele bólu głowy). Czy więc pozwolisz, aby wymówki wzięły górę nad Tobą? Jak zaczniesz pisać swój plan marketingu cyfrowego? Ironmark codziennie pracuje z klientami nad budowaniem ich strategii dla sukcesu marketingu cyfrowego. Aby uzyskać więcej informacji na temat rozpoczęcia strategicznego planu marketingowego, skontaktuj się z Lynne Kingsley - z przyjemnością pomoże Ci zacząć.