Najnowsze wiadomości

25 kwietnia 2024 18:02

Direct Mail, wydawnictwa książkowe i Transpromo zyskują na dynamice jako aplikacje wzrostowe



Napisany przez Mary Roddy Globalny kierownik ds. marketingu, Globalna Sieć Premier Partners Korporacja Xerox Poczta bezpośrednia, wydawnictwa książkowe i transpromo zyskują na znaczeniu jako najbardziej obiecujące źródła wzrostu dla dostawców usług komunikacji graficznej, którzy nadal uważają, że druk cyfrowy pomaga im rozwijać działalność. Są to jedne z wyników corocznego badania Xerox Premier Partners Global Network obejmującego wiodących dostawców usług graficznych. Badanie zostało przeprowadzone online w sześciu językach w sierpniu 2013 r. przez GMC Analytics Software wśród ponad 400 partnerów Xerox Premier Partners. Około 44 procent Premier Partners spodziewa się znacznego zwiększenia swoich przychodów dzięki działaniom z zakresu marketingu bezpośredniego, co stanowi wzrost o sześć punktów procentowych w porównaniu z ubiegłym rokiem, kiedy to poczta bezpośrednia również była głównym zastosowaniem zorientowanym na wzrost. Osoby spodziewające się wzrostu dzięki wydawnictwom książkowym wzrosły ponad dwukrotnie z 12% w zeszłym roku do 26%. Na znaczeniu zyskało również transpromo, które zostało wymienione przez 20 procent respondentów, w porównaniu z 13 procentami dwa lata temu i 16 procentami w roku ubiegłym. Nie jest więc zaskoczeniem, że czterech na pięciu partnerów Premier powiedziało, że doświadczyło rosnącego popytu na usługi druku zmiennych danych, które są podstawą w zastosowaniach direct mail i transpromo. Klienci z branży komunikacji graficznej coraz częściej wymagają również składania zamówień online - 70 procent z nich twierdzi, że popyt rośnie, w porównaniu z 57 procentami dwa lata temu. Druk tworzy więź emocjonalną Mniejsza grupa ankietowanych tylko w języku angielskim wskazała, że druk odgrywa kluczową rolę w marketingu cross-mediowym. Około 35% respondentów stwierdziło, że druk tworzy więź emocjonalną, której nie są w stanie zapewnić żadne inne media, a ten sam odsetek wymienił użyteczność druku jako zaletę - jest on praktyczny, przenośny i można go czytać w każdym miejscu bez uszczerbku dla projektu. Ponadto, ponad 27% respondentów stwierdziło, że mocną stroną druku jest to, że uzupełnia on media cyfrowe i vice versa. Patrząc w przyszłość, prawie 64,8 procent zgadza się, że szybkie drukarki atramentowe sprawią, że masowa personalizacja stanie się rzeczywistością. Dostawcy usług graficznych nadal stoją przed poważnymi wyzwaniami. Prawie 90 procent z nich wymienia jako wyzwania różnicowanie działalności (86,5 procent) i tworzenie nowych usług (85,7 procent). Ponadto, liczba osób, które jako główne wyzwanie podają przekształcenie się w dostawcę usług marketingowych wzrosła o prawie 10 punktów procentowych w ciągu ostatnich dwóch lat, do 78%. Z kolei liczba osób wskazujących na konieczność zaspokojenia popytu bez utraty jakości wzrosła o ponad 6 punktów procentowych w ciągu ostatniego roku do 79,2 procent. Na załączonej infografice przedstawiono wyniki badania oraz inne istotne statystyki branżowe. Jak te wyniki mają się do Państwa wyobrażeń o rynku komunikacji graficznej? W jaki sposób Państwa klienci planują wykorzystanie druku w swojej strukturze marketingowej? Gdzie widzą Państwo największe możliwości rozwoju?