Najnowsze wiadomości

Wskazówki dotyczące wyboru papieru

Siedem wskazówek dla nowego przedstawiciela handlowego ds. druku

Czy obecna administracja wpłynie na outsourcing druku?

1 grudnia 2021 18:42

Czy obecna administracja wpłynie na outsourcing druku?



Od lat mówimy, że outsourcing jest trendem w zarządzaniu, który waha się w przód i w tył jak wahadło, co jest kontrowersyjne, ponieważ większość ekspertów uważa, że outsourcing jest trendem dominującym. W tym blogu omówimy zarówno dowody anegdotyczne, jak i empiryczne oraz przedyskutujemy obecny sposób myślenia o outsourcingu.

    Dowody anegdotyczne pochodzą od drukarni komercyjnych, które wprowadzają usługi, które wcześniej zlecały na zewnątrz, takie jak druk wielkoformatowy, mailing i usługi realizacji zamówień. Dowody empiryczne pochodzą od firm, które zlecają usługi na zewnątrz.

Artykuł w Wall Street Journal, zatytułowany "Donald Trump Outsourcing Attacks Put Firms On Guard", opisuje spadek outsourcingu i przedstawia dowody na zmniejszające się wysiłki outsourcingu: "Po części dzięki rosnącym kosztom pracy za granicą, offshoring w ostatnich latach maleje lub zatrzymuje się w miejscu. Przy szybko rosnących płacach w krajach takich jak Chiny, więcej dostawców usług outsourcingowych forsuje automatyzację jako rozwiązanie neutralne politycznie i efektywne kosztowo." Czy obecna administracja wpłynie na opinię kadry zarządzającej na temat outsourcingu? Według artykułu "The Traditional Outsourcing Model is Officially Out of Value, but the Future is Bright for Co-Innovation Partnerships" (Tradycyjny model outsourcingu oficjalnie stracił na wartości, ale przyszłość jest jasna dla partnerstw koinnowacyjnych), ma to już wpływ. Artykuł cytuje ostatnie badania przeprowadzone wspólnie z KPMG, które objęły 454 nabywców korporacyjnych. Autor Phil Fersht napisał: Pamiętasz te wszystkie soczyste powody, dla których firmy zdecydowały się na outsourcing? Jak obniżanie kosztów, standaryzacja procesów, a może nawet znalezienie kilku samorodków innowacji po drodze dzięki lepszemu dostępowi do talentów i technologii? Cóż, nasze nowe badanie "2017 State of Operations and Outsourcing Study" przeprowadzone wśród 454 głównych nabywców korporacyjnych daje dość ponury obraz aktualnego wpływu na wartość dzisiejszych umów outsourcingowych".

W cytowanym powyżej artykule Wall Street Journal

autor Laren Weber pisze: "Liderzy amerykańskich firm prowadzących działalność offshore prywatnie obawiają się, że znajdą się pod obserwacją prezydenta, który gani firmy za przenoszenie produkcji poza granice USA". Weber przeprowadził wywiady z osobami zaznajomionymi z publicznym zawstydzaniem, takimi jak Eric Dezenhall, konsultant ds. zarządzania kryzysowego i były doradca prasowy byłego prezydenta Ronalda Reagana, który powiedział: "Istnieje obawa, że zostaniesz nazwany i zawstydzony za outsourcing."

Prawdę mówiąc jednak, nikt tak naprawdę nie wie, czy obecna administracja wpłynie na outsourcing. Nawet czcigodny "New York Times" miał trudności z odpowiedzią na to pytanie. W niedawnym artykule,

Presja ze strony Trumpa może opóźnić wyjście fabryki, ale nie powstrzyma jej,

autor Justin Wolfers opowiedział się po obu stronach:

Na pierwszy rzut oka, wywieranie presji na garstkę firm wydaje się

mało prawdopodobne

na tak dużą gospodarkę, jaką są Stany Zjednoczone. Wyobraź sobie, że jesteś szefem firmy, która nie była celem Trumpa; w kraju jest tak wiele firm, że ryzyko, że twoja zostanie zadenuncjowana przez prezydenta, jest niewielkie. Przynajmniej tak wynika z matematyki.

Ale rzeczywistość psychologiczna jest zupełnie inna. Badania

wykazały.

że ludzie często przesadnie reagują na nieistotne ryzyko, zwłaszcza gdy jest ono tak wyraźne. Tak jak jest prawie pewne, że tego lata nie zostaniesz zjedzony przez rekina, tak samo jest prawie pewne, że zdecydowana większość firm nie znajdzie się na celowniku Trumpa. A jednak obawy się utrzymują, a ludzie podejmują większe środki ostrożności, niż wynikałoby to z rzeczywistego zagrożenia.

Osobiście nie sądzę, aby publiczne zawstydzanie powstrzymało firmy, które zlecają drukowanie na zewnątrz. Taka praca jest już od dawna nieaktualna i często nie jest dostrzegana przez większość ludzi. Jednak może to pomóc zakładom, które są pod nadzorem administracyjnym. The

Harvard Business Review

odnosi się do tych trendów jako mody i mówi: "Mody zarządzania pojawiają się na scenie, cieszą się okresem świetności, a następnie są wypierane". Jeśli presja na outsourcing będzie się utrzymywać, może to wpłynąć na firmy posiadające zakłady drukarskie, które wahają się nad outsourcingiem i zmotywować je do utrzymania i ulepszenia swoich działań produkcyjnych.