Najnowsze wiadomości

6 października 2022 0:14

Czteroliterowe słowo, które jest dziś najważniejsze dla marketerów



Ponieważ coraz więcej dostawców usług poligraficznych stara się zaspokoić potrzeby swoich klientów w zakresie szerszego zakresu usług marketingowych, coraz ważniejsza staje się wiedza na temat tego, co chodzi po głowie marketerom. Zatem, jako wiceprezes ds. komunikacji marketingowej w dziale Graphic Communications Business firmy Xerox, możesz zadawać sobie pytanie... co nie daje mi spać po nocach? Moja pierwsza trójka na liście, w kolejności ważności, to: dane, dane i dane. Dane są walutą Wieku Informacji i w coraz większym stopniu są walutą marketingu. Ich wpływ rośnie, ponieważ dzisiejsi konsumenci mają tendencję do wyszukiwania informacji w sieci i na urządzeniach mobilnych, które prowadzą do decyzji o zakupie, czekając na kontakt z przedstawicielem handlowym dopiero na późniejszym etapie procesu, kiedy ich decyzja jest już podjęta. Wynikiem tego jest rosnąca obsesja na punkcie danych, która zmienia krajobraz marketingowy na trzy podstawowe sposoby, tworząc możliwości dla dostawców usług marketingowych znających się na danych:

    Dane o klientach pomagają dopasować komunikaty marketingowe tak, aby były odpowiednie dla każdego odbiorcy: Gromadzenie danych o klientach jest obecnie normą. Trzy czwarte amerykańskich specjalistów od mediów cyfrowych i marketingu (76 procent) gromadzi obecnie dane na temat klientów i potencjalnych klientów, a mniej więcej tyle samo (77 procent) twierdzi, że zwiększyło ilość gromadzonych danych w ciągu ostatniego roku - wynika z badania Digiday i Neustar z czerwca 2014 roku. Motywacją jest wykorzystanie tych danych do generowania lepszych wyników biznesowych.Interesujący wniosek: połowa respondentów twierdzi jednak, że nie jest w stanie powiązać gromadzonych danych z tworzeniem indywidualnych profili klientów, co oznacza, że nie osiąga swoich celów. I bardzo prawdopodobne, że nawet ci, którzy tworzą indywidualne profile klientów, nie wykorzystują w optymalny sposób wszystkich dostępnych im danych.
    Dane o odbiorcach pomagają śledzić wpływ programów: Zaawansowane narzędzia do automatyzacji marketingu i generowania popytu, wraz ze zdyscyplinowaną segmentacją odbiorców, pomagają marketerom precyzyjnie śledzić i mierzyć aktywność konsumentów. Marketerzy, którzy korzystają z tych narzędzi, mogą nieustannie sprawdzać temperaturę swoich klientów i potencjalnych klientów, aby informować i dostrajać przekaz kampanii, platformy dystrybucyjne i terminy. Dane mogą również dostarczać wskazówek na temat nowych funkcji, produktów i usług, które, jeśli są dostarczane w odpowiednim czasie, mogą budować silną i trwałą lojalność klientów.
    Dane dotyczące wydajności pomagają śledzić wyniki biznesowe: Dane dotyczące wpływu programu mogą również pokazać drogę do osiągnięcia wyniku sprzedażowego, umożliwiając marketerom śledzenie wyników biznesowych i zwrotu z inwestycji. Marketerzy wykorzystują te wyniki, aby uzasadnić swoje programy i udowodnić ich wartość kierownictwu wyższego szczebla.

Co robisz z danymi, które mogą pomóc takim marketerom jak ja w osiąganiu świetnych wyników w ciągu dnia i spokojnym śnie w nocy?