Najnowsze wiadomości

14 lutego 2025 11:47

8 największych błędów popełnianych przy zamawianiu produktów promocyjnych



Kto nie lubi dostawać darmowych toreb z gadżetami? Produkty promocyjne są atrakcyjnym, praktycznym i FUN narzędziem marketingowym dla Twojej firmy, które przyciąga i angażuje klientów. Będąc w branży toreb reklamowych od ponad trzech dekad, w Ironmark nauczyliśmy się kilku rzeczy na temat siły produktów promocyjnych. Ale zanim wejdziesz na kolejną stronę internetową z produktami promocyjnymi z wyciągniętą kartą kredytową, oto kilka najważniejszych błędów, których należy unikać przy zamawianiu produktów promocyjnych:

1. Wybieranie produktów, które mogą nie spodobać się odbiorcom

Wybierając produkty promocyjne, właściciele firm często popełniają błąd polegający na wybieraniu tego, co im się podoba, a nie dostosowywaniu produktów do potrzeb odbiorców. W rezultacie produkty nie mają żadnego zastosowania w oczach odbiorców. Weź pod uwagę punkt widzenia odbiorców - ich pragnienia, potrzeby i zainteresowania - i wykorzystaj je przy wyborze odpowiednich produktów. Jeśli nie dostarczysz atrakcyjnych produktów, ucierpi na tym wizerunek Twojej marki, a ludzie nie będą jej pamiętać. Produkty muszą wywierać wpływ na klienta. To jest kluczowe.

2. Spóźnione zamówienia

Kiedy bardziej znane firmy planują kampanie na dużą skalę, decydują się na bardziej unikalne i niestandardowe produkty promocyjne. Ich dostarczenie z pewnością trwa dłużej, ponieważ produkcja wymaga więcej czasu. Zamawianie zbyt późno jest błędem popełnianym przez wiele firm. Prowadzi to do zadowolenia się przeciętnymi artykułami, które są dostępne w magazynie lub płacenia o wiele więcej niż potrzeba za pośpieszną wysyłkę. Wyobraź sobie, jak źle te możliwości wpłyną na wizerunek Twojej marki. Upewnij się, że planujesz z wyprzedzeniem, aby Twoja marka nie utknęła z opóźnionymi zamówieniami lub nie musiała się zadowolić.

3. Niewystarczająca (lub zbyt duża) ilość informacji

Kolejnym błędem, jaki można popełnić, jest dostarczenie zbyt wielu lub zbyt mało informacji o markowym towarze. Czy wyobrażasz sobie, jak Twoi klienci z trudem odczytują akapity tekstu, które starałeś się zmieścić na jednej maszynce do golenia? Albo jak marnie wygląda duża podkładka pod mysz, na której znajduje się tylko logo?

Firmy często nie zwracają uwagi na to, jak ważne jest umieszczenie odpowiedniej ilości informacji na produktach promocyjnych. Pamiętaj, że głównym celem produktu promocyjnego jest zapewnienie rozpoznawalności Twojej marki i zainspirowanie potencjalnych klientów do jej przyjęcia. Niemniej jednak, należy powstrzymać się od umieszczania zbyt wielu informacji. W końcu odbiorcy potrzebują adresu URL Twojej strony internetowej, adresu e-mail i numeru telefonu, ale inne informacje mogą być nieistotne.

4. Lekceważenie strategii produktów promocyjnych

Kolejnym błędem, który można popełnić, jest planowanie rozdawania produktów promocyjnych bez solidnej strategii. Bardzo ważne jest, aby przy tworzeniu strategii określić konkretne cele, ponieważ pomoże to zapewnić uzyskanie pożądanych rezultatów. W przypadku niektórych sprzedawców produktów promocyjnych online, możesz nie mieć możliwości bezpośredniej rozmowy z ekspertem, który pomoże Ci w opracowaniu solidnych celów związanych z zakupem produktu. Cele te mogą wyglądać następująco:

  • Zwiększenie ruchu na stronie internetowej
  • Promocja usług lub produktów
  • Zapisanie się na listę mailingową
  • Zwiększenie świadomości marki

5. Zamawianie online (bez wcześniejszej rozmowy z ekspertem)

Zamawiając online, bez rozmowy z ekspertem ds. markowych produktów, ryzykujesz, że się pomylisz lub zapłacisz za dużo. Eksperci ds. artykułów markowych mają kontakty ze sprzedawcami, znają najlepiej sprzedające się artykuły i wiedzą, jak wybrać idealny artykuł dla Twojego wydarzenia lub marki. Zamawianie produktów markowych online bez rozmowy z żywym człowiekiem może oznaczać, że nie prześlesz wszystkich niezbędnych szczegółów - co może prowadzić do błędnego nadruku lub innych nieodpowiednich produktów końcowych. Zostawiasz swoją markę w rękach "uploadu" lub numeru biletu. Dlatego właśnie przed zamówieniem produktów promocyjnych należy porozmawiać z ekspertem. Tak się składa, że Ironmark ma ekspertów, którzy są pasjonatami markowych towarów i są tutaj, aby pomóc Ci przeprowadzić Cię przez proces zamawiania produktów promocyjnych.

6. Kupowanie markowych towarów wyłącznie na podstawie ceny

Właściciele firm z ograniczonym budżetem popełniają błąd kupując najtańsze produkty promocyjne, myśląc, że one wystarczą. Czy można sobie wyobrazić, że plastikowy długopis robi wrażenie, gdy zatrzaskuje się już przy pierwszym pisaniu nim? Co byś pomyślał o firmie, która podarowała Ci koszulkę, która rozrywa się przy pierwszej próbie jej założenia?

Najlepszą strategią jest stawianie na jakość, a nie na ilość, i nigdy nie narażanie wizerunku swojej marki. Tańsza wersja przyniesie więcej szkody niż pożytku, więc najlepiej postępować cierpliwie.

7. Decydowanie się na projekty generyczne

Firmy często decydują się na ogólne wzory, myśląc, że podbiją serca tylko dlatego, że są to produkty promocyjne. Najlepszym sposobem na wywarcie trwałego wrażenia za pomocą produktu promocyjnego jest stworzenie podobieństwa między marką a produktem. Można to osiągnąć dzięki kolorystyce, wzornictwu i przekazowi umieszczonemu na produkcie. Ogólne projekty nie wywołują pozytywnej reakcji.

8. Drukowanie niewłaściwego logo

Logo jest twarzą Twojej marki. Największym błędem popełnianym podczas wysyłania produktów promocyjnych jest brak dokładnego sprawdzenia logo wydrukowanego na produktach. Wyobraź sobie, jak katastrofalne byłoby to w skutkach i jak szybko potencjalni klienci zauważyliby Twoje zaniedbanie!

Powiązane: Użyteczność odzieży promocyjnej

Przemyślenia końcowe

Markowe towary to jeden z najlepszych sposobów promowania firmy lub produktów wśród odbiorców. Te namacalne przedmioty stanowią zapowiedź doskonałych produktów i usług oferowanych przez Twoją firmę, a także pokazują odbiorcom, że jesteś w stanie dostarczyć solidne rozwiązania, które odpowiadają ich potrzebom. Dlatego tak ważne jest, aby być dokładnym w tworzeniu strategii produktów promocyjnych, stawiać na jakość i wybierać produkty, które odpowiadają preferencjom odbiorców. Dzięki najlepszym produktom promocyjnym i strategiom możesz sprawić, że Twoja marka odniesie sukces. Niewiele firm oferuje bezpłatną usługę konsultacyjną dotyczącą towarów markowych - ale Ironmark tak! Skontaktuj się z ekspertami z firmy Ironmark, którzy pomogą Ci zamówić najwyższej jakości materiały promocyjne, których potrzebujesz.